heb sinds gisteren een spontaal rood/paars vlekje op mijn wang gekregen ong. 1m hoog en breed na een nachtje slapen nog niet weg wat nu?

heb wel koortslip maar denk niet dat dit er mee te maken heeft huisarts is nu niet open wat nu???

Toegevoegd na 42 seconden:
bedoel natuurlijk 1cm hoog en breed typ foutje

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Blauw plekje?
Ivana
10 jaar geleden
Waarschijnlijk gewoon een bloeduitstorting. Als je bijvoorbeeld tijdens het slapen met een ring aan de hand tegen je wang hebt gelegen of je op andere wijze hebt bezeerd. Duurt een paar dagen, gaat vanzelf weg. Zo niet, dan even naar laten kijken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat is dus het vreemde het kwam gisteren avond heel plots een half uur van te voren zat het er nog niet zeg maar. heb me nergens aan gestoten dat zou ik wel weten vannacht hetzelfde gebleven niet groter en niet minder heel vreemd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heb dus ook koortslip en betadine er op gesmeerd maar zou niet weten of het een allergische reactie zou kunnen zijn en dan zou het nu toch al wel weg zijn?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1cm?! Dat vind ik groot! Bedoel je misschien 1mm?

Antwoorden (1)

Voel er eens aan, zit er een klein bobbeltje ongeveer in het midden. Dan is het mogelijk dat je een gerstekorrel/milia op je wang hebt, welke ontstoken is geraakt. Dit wordt veroorzaakt door verstopping van een talg- of zweetkliertje. Dit kun je laten verwijderen, als het je stoort, door je huisarts (gratis) of door een schoonheidsspecialiste (rond de 5 euro). De roodheid zal hier niet direct door verdwijnen. Deze ontstekingen zijn over het algemeen niet pijnlijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is sowieso goed om naar je huisarts te gaan, met veranderingen aan de huid, het kan iets onschuldigs zijn, zoals een ontstoken gerstekorrel, maar het kan ook iets totaal anders zijn wat wel behandeld moet worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je kunt het meer vergelijken met een mini wein vlekje ofzo van de buitenkant voel je niets ook niet als je er op drukt ofzo niet pijnlijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Naar de huisarts ermee, je maakt je zorgen, dat is genoeg reden om te gaan.