Zijn markers slecht voor je haar?

Hoi allemaal. Ik ben heel erg geïnteresseerd in kinky haar, zoals dip dye, je haar in een rare kleur verven. Ik ben een keer met een marker over mijn haar gegaan en toen ging ik zo mijn hele blonde dip dye roze tekenen en het had een mooi resultaat. Ik deed daarna mijn haar wassen en kammen en die dag daarna was het weg en waren ze weer normaal. Maar ik weet niet zeker of marker goed is voor je haar. Of is er wat anders waar ik dat mee kan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.2K

Antwoorden (2)

Markers zijn niet bedoeld voor het kleuren van je haar, maar voor het kleuren op papier, of schrijven op dozen. Het zal voor een keertje je haar niet beschadigen, maar te vaak met de harde punt over je haar gaan is niet goed, zeker niet als je dat van onder naar boven doet.
Een goed alternatief is haarkrijt, of schoolbordkrijt dat kan ook.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedoel je van die "permanent markers" die je in allerlei kleuren in kantoorboekwinkels kan kopen en die bedoeld zijn voor het markeren van tekst?

Dan kan het niet veel kwaad.
Haar is dood.
Dus kan je dus gerust verven.
Je kunt haarverf gebruiken, dat is tegenwoordig ook niet zo slecht.
Je kunt het ook met oogschaduw doen.
http://lifesplash.nl/tutorial-dip-dye-diy-met-oogschaduw/

Je kunt ook van die gekleurde haarsprays gebruiken, vooral tegen carnaval veel te koop.
Maar als jij het met markers wilt doen en je wast het er weer uit, dan is er niks aan de hand.
Natuurlijk is al dat spul niet erg goed voor de conditie van je haren, maar dat hangt weer af van hoe goed je haar is en of je het vaak doet en hoe je het verder verzorgt.