Toen autolak werd uitgevonden in 1920 ging er een belletje rinkelen bij Michelle Manard. Zij wordt gezien als de uitvinder van nagellak zoals we die nu kennen doordat ze zich heeft laten inspireren door de ingrediënten van autolak. Anderen claimen dat de gebroeders Revlon de uitvinders zijn van nagellak. Anyways, nagellak werd opgepikt door de Flappers die er een echte trend van maakten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wie precies de moderne nagellak uitgevonden heeft is niet bekend.

Vrouwen versierde al ver voor de jaartelling hun nagels. 5000 jaar voor christus gebruikte indiase vrouwen waarschijnlijk al henna, en 3000 jaar vooor christus maakte chinese vrouwen al menseltjes met o.a. arabische gom en kleurstof uit bloemblaadjes om hun nagels roze-rood te maken.
Het eerste merk nagellak dat met verschillende kleurtjes op de mark kwam was Ravlon's nailpolish in 1932. Het idee van deze nagellak was bedacht door de Franse visagiste, Michelle Ménard. Ze werd geïnspireerd door autolak.