Bij , wat langer haar ! Bij lang gezicht en lange neus geen scheiding in het midden ( Nana effect ) bij rond gezicht scheiding scheef , van af hoogste punt wenkbrauw richting kruin . Bij smal gezicht een lage zij scheiding ( niet overdrijven dan krijg je het Rutte effect :) scheiding zit net boven z'n oor . :) Midden scheiding is meer geschikt voor breed gezicht en kleine neus . Bij diamant vorm ook de scheve scheiding . Rechts of links maakt niet veel uit behalve bij littekens . En ja dan het geraffineerde werk !:) juist tegen de groei in dan komt het boller , of over juist over weerborstel 's ( kruin ) dan blijft het wat hoger maar blijft minder zitten . Heb je een ovaal gezicht hou je haar plat boven op en niet te lang haar ideaal Bob hoofd , hebje een rond gezicht maak wat bolling boven op en liever geen echt kort haar . Ben je breed gespierd geen Bob lijn achter op lijkt je nek breed van . En wat gezegd veel experimenteren dit zijn de hoofd regels maar je kan altijd van de paden afgaan . Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en wat doe ik met een breed, hoog voorhoofd en een weerborstel?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Scheve scheiding , hoogste punt wenkbrauw schuin naar achter richting kruin , of nog beter een lange pony , of een scheiding met een kleine pony . En maar met met de kruin mee . Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dankje!

Andere antwoorden (2)

Blijven proberen en veranderen, tot dat je zelf tevreden bent.
10 jaar geleden
De scheiding in je haar moet zo zijn dat je gezicht optimaal uitkomt.

Maar hoe weet je nu welke scheiding goed voor jouw werkt? Waar moet je de scheiding trekken? Is een zijscheiding beter dan een middenscheiding? En zo ja, hoe hoog of laag moet de zijscheiding zijn? Er bestaat een aantal theorieën en vuistregels die je op weg kunnen en je een indicatie kunnen geven van waar jij jouw haar het beste kunt 'scheiden'.

De natuurlijke scheiding

Haar heeft de neiging om 'de natuur te volgen'. De natuurlijke scheiding is vaak de scheiding die het beste bij je past en veel kappers raden aan om de natuurlijke scheiding aan te houden. Heb je geen natuurlijke scheiding of wil je van scheiding veranderen, dan kunnen de onderstaande theorieën uitkomst brengen.

De middenscheiding

De middenscheiding is doorgaans het minst genadig. Deze scheiding vraagt om een uiterst symmetrisch en harmonisch gezicht (en daarmee zijn helaas maar weinig mensen behept). Een scheiding in het midden mag catwalkmodellen misschien goed staan, maar in het dagelijks leven (laten we realistisch zijn) is deze scheiding vaak minder flatterend.

De neustheorie voor de zijscheiding

De middenscheiding brengt ons direct op de neustheorie. Een scheiding in het midden accentueert namelijk de neus. Heb je een grote neus of vestig je liever niet de aandacht op je neus, ga dan voor een zijscheiding.

Hiermee komen we direct op een eerste vuistregel. De neus als basis voor het kiezen van je scheiding.

Sommige kappers menen dat bijna niemand een volledig symmetrisch gezicht heeft en dat de neus altijd wel een beetje meer naar links of naar rechts helt. De neustheorie neemt deze stelling als uitgangspunt. In de praktijk komt het erop neer dat je in de spiegel kritisch de stand van je neus onder de loep moet nemen. Neigt je neus naar rechts, dan trek je je zijscheiding aan de rechterkant en borstel je je haar naar links. Neigt je neus naar links, dan maak je een zijscheiding aan de linkerkant en borstel je je haar naar rechts. Op deze manier is je gezicht in balans.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja dat had ik zelf ook al op internet gevonden maar ik ben er niets mee