Is het goed om twee soorten conditioners gebruiken?

Is het verstandig om twee soorten conditioners te gebruiken? Bv één voor blond haar en één voor normaal haar OF één voor vettig haar en één voor dof haar. Hebben beide conditioners dan effect op je haar of gaat het effect van allebei verloren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K
Ritsuka
10 jaar geleden
wil je er 2 achter elkaar of tegelijk gebruiken?
word je haar alleen maar vetter van, zou ik niet doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tegelijk, gewoon mengen dus eigenlijk

Het beste antwoord

Ik ben ook van mening dat je beter naar 1 geschikte op zoek gaat en die dan blijft gebruiken zolang je er zelf tevreden over bent.

En ja, dat kan soms een zoektocht inhouden.
En neen, daarvoor hoef je niet altijd de duurdere merken uit te testen.

In wezen zijn er geen slechte conditioners maar de ene dien je langer laten in te trekken dan de andere en die duurtijd hangt onder andere af van jouw haargevoeligheid en of jouw haar kunstmatig gekleurd is of niet.

Kies dus best voor een zo neutraal mogelijke conditioner om te starten en om te weten welke conditioner behoorlijk neutraal is kan je onder andere online te rade gaan bij specialisten ter zaken (zie bijgevoegde links van het haarcentrum en de haarstichting)

Je kan ook altijd naar één of meerdere kappers in jouw buurt gaan en vrijblijvend advies vragen.
Maak voor jezelf uit hoeveel je wenst uit te geven voor zo'n product dan ben je minder snel geneigd om boven jouw budget te gaan als men jou een duurder product aanbeveelt.

Er is ook nog de mogelijkheid om jou haar met eidooiers te verzorgen. Meer info hierover vind je via de 3e link.

Liefs en veel Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk eerder dat het onzin is om 2 conditioners te gebruiken
Zoek gewoon een conditioner uit die het beste bij jou haar past en kijk een tijdje aan of het doet wat jij wilt , zo niet dan zoek je probeer je een ander soort/type
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, je haar gaat wennen aan de ene cinditioner,,
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In de praktijk gebeurt het wel vaker. Zie Engelstalige bron.
Conclusie is dat je het prima kan doen, maar het wel moeilijker wordt eventuele verhoudingen te bepalen en te zien waar een combinatie evt. mis gaat wanneer je textuur niet is zoals jij zou willen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan prima twee conditioners gebruiken, mits die op de juiste manier gebruikt. Heb je een vettige hoofdhuid en haaraanzet maar droge punten kun je op het bovenste deel van je haar een andere conditioner gebruiken dan in je punten, beter is om bovenin helemaal geen conditioner te gebruiken. Zelf gebruik ik geen shampoo maar was mijn haar CO (conditioner only, dit is met een speciale conditioner, hier zijn de meeste conditioners niet geschikt voor!). Eerst was ik het dus met de ene 'speciale' conditioner, daarna gebruik ik een zwaardere conditioner voor mijn haarpunten.