waarom word er vaak geadviseerd om eerst highlights te zetten als je van donker naar blond wilt?

Is de kans dan soms kleiner dat het oranje word wanneer je heel je haar toch verft?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt je donkere haar gewoonweg niet in 1 keer blond verven, een verf licht je haar maximaal 2 tinten op, maar in de meeste gevallen is zelfs dat niet haalbaar, daarom moet je je haar eerst ontkleuren en dan de juiste kleur blond erover heen zetten, het voorkomt niet de rode/oranje of groene gloed, dat ligt aan het pigment in je haar. Laat je goed adviseren over kleuren, want zeker bij blond maak je snel de verkeerde keus, dit kan bij de DA of Etos, daar loopt meestal wel iemand die hier de juiste kennis van in huis heeft. Maar het beste resultaat krijg je bij de kapper. Bezuinig ook niet op verzorgingsproducten, blijf met je geblondeerde haar zoveel mogelijk uit de zon, ook uit het chloorwater, gebruik geen fohn of stijltang en kam je haar alleen als het droog is, bind je haar niet in een staart met een elastiekje met zo'n ijzertje, dan heb je het langst plezier van je blonde lokken.