Kan je je bikinilijn scheren met doucheschuim?

Onder de douche met douchegel of met shampoo?

Toegevoegd na 7 minuten:
Uiteraard met een scheermesje.
Maar ik heb het wel eens gelezen en doe het soms ook wel met douchegel of shampoo, maar is dit wel goed?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.1K
anneliez
10 jaar geleden
Het schuim dient om de haartjes wat zachter te maken, en om het contact met de huid wat te verzachten. Dus zolang je huid niet geïrriteerd raakt is het geen probleem (die zwarte stoppeltjes ligt niet aan het schuim maar aan de haartjes
Antoni
10 jaar geleden
Op Nivea for Men Active3 staat: "shower. shampoo. shave" en "body, hair & shave". Misschien bestaat er ook iets vergelijkbaars voor vrouwen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik gebruik soms conditioner. Als ik op vakantie ben...

Het beste antwoord

Ja, ik doe het wel altijd. Met doucheschuim, kijk er alleen wel voor uit dat het niet in je vagina terecht komt.
Goed naspoelen dus!
Je vagina wassen met zeep is namelijk niet goed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, hiervoor zul je toch echt scheerschuim en een scheermesje moeten gebruiken (of ontharingscreme).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha ja dat het met een scheermesje moet snap ik ook wel. Maar ipv scheerschuim dus douchegel of shampoo gebruiken, ik lees het wel eens en doe het ook regelmatig maar ik vraag me dus af is het wel goed. Ik heb nooit een mooie helemaal gladde perfecte bikinilijn. Ziet altijd wel of zwarte puntjes of rode buitjes.
Antoni
10 jaar geleden
Op Nivea for Men Active3 staat: "shower. shampoo. shave" en "body, hair & shave", dus drie dingen in één. Misschien bestaat er ook iets vergelijkbaars voor vrouwen!
Scheren kan zelfs zonder schuim, maar scheerschuim maakt de haren zacht, waardoor het scheren een stuk gemakkelijker gaat en minder pijnlijk wordt. Doucheschuim maakt je haren minder zacht dan scheerschuim.
10 jaar geleden
Ja, dat kan prima.
Ik doe het scheren van oksels en bikinilijn ook gewoon onder de douche met shampoo en een simpel wegwerpscheermesje.
Eerst je haren wassen. Het warme water van de douche zorgt dan al wat
voor verzachting van je huid.
Als je het niet glad genoeg krijgt, probeer dan eens een ander mesje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik gebruik gewoon conditioner. Een goed laagje, even laten intrekken en dan scheren. Van bepaalde merken scheerschuim krijg ik uitslag. Toen bedacht ik mij dat mijn conditioner nooit problemen gaf bij het wassen van mijn haren, dus heb ik dat geprobeerd en het werkt prima.