Hoe krijg ik stoppels van mijn benen weg?

Ik scheer mezelf niet meer met een scheermesje, nu gebruik ik Veet, maar de stoppeltjes van vroeger zijn er nog, hoe krijg ik die weg?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
22K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je bedoelt dat je ook stoppeltjes hebt na de Veet - net als bij het scheren? Dat kan kloppen, want eigenlijk top je met Veet op eenzelfde soort manier de haartjes af als bij scheren, alleen dan vaak net ietsjes dieper (klopt niet helemaal, maar zo is het het meest duidelijk uit te leggen). Als je het minste last wilt hebben van stoppeltjes, zul je moeten epileren of harsen. Maar op den duur komen de haartjes toch terug en dan zul je in meer of mindere last krijgen van stoppeltjes.

Het beste antwoord

Dat je nu bij het gebruik van een ontharingscreme toch stoppeltjes krijgt
is niet zo vreemd.
Net als bij scheren verwijder je de zichtbare haren. Maar het haarzakje en - wortel blijven in tact en het haar groeit dus gewoon door.
Met zegt wel dat bij het gebruik van ontharingscreme de stoppeltjes minder stug zijn, minder snel komen, maar die ervaring heb ik zelf ook niet.

Het idee dat knippen, scheren of op een andere manier lichaamshaar verwijderen, ervoor zorgt dat de haren dikker en donkerder terug groeien, is een mythe – een verhaaltje uit grootmoeders tijd, als je wilt. Hoewel ik dat als grootmoeder ook nooit geloofd en gezien heb..............

Wat helpt tegen stoppeltjes is schuren en scrubben.
Ik weet niet of ze nog te koop zijn, vraag het bij de drogist, maar er waren van die schuurhandjes, waarmee je tussentijds je benen kon schuren om lichte haartjes en stoppeltjes te verwijderen. Velvet touch heet het geloof ik.
Wel voorzichtig proberen. Er zijn vrouwen die een heel gevoelige huid hebben en er niet tegen kunnen.
Is trouwens ook te koop als epil smooth van tellsell, maar dan 10 keer duurder.....
Ikzelf gebruikte voor dit doel een gewoon schuursponsje onder de douche.
Krijg je mooie zachte benen van.

Scrubben doe je met een scrubcreme, net voor je gaat douchen. Goedkope pot als eigen merk bij Kruidvat is goed genoeg voor je benen.
Deze methoden voorkomen ook ingegroeide haren die voor ontstekingen kunnen zorgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Stoppeltjes ontstaan inderdaad doordat je de haar aan de bovenkant weghaalt, maar de onderkant blijft zitten. Je kunt een geschoren of met ontharingscreme verwijderde haar vergelijken met een grasspriet, waar je de punt van afknipt. Dat levert dus de stoppel op, het zachte topje is eraf. Een betere optie is dus om de haar helemaal te verwijderen, dit kan door harsen of waxen, epileren en laseren. Alle 3 duurdere opties, al zijn er wel voordelige harsstrips te koop bij oa Action. Ik heb zelf nooit echt een geweldig resultaat gehad met koude harsstrips, er bleven haartjes zitten, er braken er af (waardoor toch weer die nare stoppeltjes), maar er zijn mensen die dit plezierig vinden en er erg over te spreken zijn. Daarintegen gaat het bij mij wel heel goed met warme hars. Laseren hoort niet echt zeer te doen, epileren en harsen of waxen wordt door veel mensen als pijnlijk ervaren, maar hoe vaker je het doet, hoe minder pijnlijk het wordt.