Wat is de minst schadelijke haar blondering?

Ik snap dat je het beste naar de kapper kunt voor blondering. Maar nu de zomer eraan komt wil ik graag zelf me haar een beetje blonder maken, meer wat highlights dan me hele haar.
Wat is op de kapper na de beste blondering?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.7K
Amadea
11 jaar geleden
Zonlicht.

Het beste antwoord

Je haar lichter maken op een natuurlijke manier is de minst schadelijke haar blondering.

Hoe lang het duurt voor je het gewenste resultaat hebt, hangt af van de kleur van je haar wanneer je begint. Hoe donkerder je haar is, hoe langer het duurt!!! Wanneer je lang haar hebt, kun je meer gebruiken natuurlijk! Denk om de verhoudingen.

1. DeKamilleManier

Ingrediënten
•250 ml lemonsap
•750 ml kamillethee

Maak van deze twee ingrediënten een mixje en masseer het in je haar en ga in de zon zitten. Doe dit enkele keren in de week (3 keer is voldoende). Deze ingrediënten – en vooral kamillethee – hebben een blekende werking in de zon.

2. DeRabarderManier

Ingrediënten
•Een paar rabarber gepureerd
•115 gram ananassap

Maak van deze twee ingrediënten een mixje en masseer het in je haar en ga in de zon zitten. Doe dit enkele keren in de week (3 keer is voldoende). Deze ingrediënten hebben een blekende werking in de zon.

3. DeHoningYoghurtManier

Ingrediënten
•175 ml honing
•375 ml yoghurt

Masseer deze mix in handdoekdroog haar en bind je hoofd in huishoudfolie. Laat dit 8 uur intrekken.

4. DeYoghurtMetKaneelManier

Ingrediënten
•4 el kaneel
•225 gram yoghurt

Masseer dit in je haar en laat het 30 minuten zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Niet goed , voor je haar ! Werkt alleen bij al blonde types !! In de zon met citroen sap . Of een stapje erger daarmee onder het zonnen kanon . Nog een stapje erger punten en lengten met blond spray (op aanzet het laatste of niet daar pakt het sneller ) en nog een stapje , verder daarmee onder het kanon . Blonds have more Fun :) maar hou het beperkt anders hebben anderen de Fun en jij hebt oranje haar . Succes. Doe dit niet op donker blond haar dat kan oranje worden .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zet er niet bij, wat de kleur van je haar nu is. Chemische blonderingen beschadigen het haar allemaal even erg. Citroensap droogt je haar enorm uit. Als je al blond haar hebt, maar het blonder wilt maken dan kun je dat doen met kamille.
Kook de bloemen 20 minuten en gebruik dit regelmatig als spoeling om blond haar lichter te kleuren en in conditie te houden. Of zet sterke kamillethee en doe dit dagelijks in je haar. Bij beide manieren moet je dit dagelijks herhalen tot je de gewenste kleur hebt bereikt.
Verzorg je haar goed na blonderen, dat betekend een zachte hydraterende shampoo, eventueel cremespoeling, regelmatig een maskertje. Maar ook voor het fohnen of stijlen een heat protector gebruiken, maar bij voorkeur helemaal niet fohnen of stijlen. De hitte droogt je haar nog erger uit. Bedenk goed dat je met blonderen het haar ontkleurd, er dus kleur uittrekt, wat je eruit haalt komt niet vanzelf terug, ook blonderen kan mis gaan, dus een groene gloed of oranje lokken veroorzaken, laat je goed voorlichten of je haar wel geschikt is om te ontkleuren. Dat kan alleen iemand die verstand heeft van kleuringen en jouw daarbij ziet, een foto is meestal niet voldoende.