Mijn hond laat heel veel veel haren los wat nu ?

, hij is nu bijna 1 jaartje oud en is een Dwergkees , kan ik naar de hondenkapper gaan zodat die daar iets aan kan doen of is dit alleen een kwestie van tijd? Of een periode waar hij in zijn haren laat vallen? Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt. Mvg.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet he na de winter goed kammen, het liefst met zo'n fijne kam daar haal je veel meer haren van af. Hij haart veel uit omdat hij zijn winter vacht los laat.

Antwoorden (3)

Het aangename huisklimaat kan ervoor zorgen dat het lichaam van een hond een klein beetje in de war raakt. De dikke wintervacht en de dunne zomervacht hebben door de constante temperatuur in huis, wat van hun oorspronkelijke functie verloren. Als gevolg hiervan kan het zijn dat een hond niet meer enkel in de ruiperiode verhaart, maar het hele jaar door wat vachtharen verliest. Eigenlijk is een hond het hele jaar door in de rui. Dit is een verschijnsel dat bij vele honden voorkomt.

Andere oorzaken van haaruitval

Het verlies van vachtharen kan ook andere oorzaken hebben. Vooral als een hond plotseling veel haar verliest, dan kan dat reden zijn voor bezorgdheid. Een bezoek aan de dierenarts is in dat geval daarom altijd aan te raden. Enkele mogelijke oorzaken voor de plotselinge haaruitval zijn:

Stress en spanningen
Verkeerde voeding
Allergische reactie
Hormonale problemen
Verkeerde vachtverzorging
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb zelf ook een hond en die verhaard ook ik heb ooit is zoon speciale honden kam gekocht en en dan moet je kammen en komen alle lossen haren er uit ik ben er mee gestopt omdat het best veel werk was want ik heb een grotere hond dan jou
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja het hebben van een hond kost tijd en werk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pas wel op, want als je een vacht niet goed verzorgd, heb je straks misschien een hond met een vacht vol klitten en vilt - gevolg: veel pijn voor de hond en kale plekken waar je het vilt er hebt moeten (laten) knippen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat heeft hij nog niet gelukkig want soms wordt hij wel gekamd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer toch maar om het minstens een keer per week te doen.
Hij laat zijn wintervacht los.
Je kunt hem nu beter kammen met een fijne kam.
Ik heb zelf een rottweiler die haart op dit moment ook veel uit daarom kam ik hem nu met een fijne kam het blijkt te werken.
Als de lente eraan komt is dit probleem wel over