Mijn hond laat heel veel veel haren los wat nu ?

, hij is nu bijna 1 jaartje oud en is een Dwergkees , kan ik naar de hondenkapper gaan zodat die daar iets aan kan doen of is dit alleen een kwestie van tijd? Of een periode waar hij in zijn haren laat vallen? Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt. Mvg.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het aangename huisklimaat kan ervoor zorgen dat het lichaam van een hond een klein beetje in de war raakt. De dikke wintervacht en de dunne zomervacht hebben door de constante temperatuur in huis, wat van hun oorspronkelijke functie verloren. Als gevolg hiervan kan het zijn dat een hond niet meer enkel in de ruiperiode verhaart, maar het hele jaar door wat vachtharen verliest. Eigenlijk is een hond het hele jaar door in de rui. Dit is een verschijnsel dat bij vele honden voorkomt. Andere oorzaken van haaruitval Het verlies van vachtharen kan ook andere oorzaken hebben. Vooral als een hond plotseling veel haar verliest, dan kan dat reden zijn voor bezorgdheid. Een bezoek aan de dierenarts is in dat geval daarom altijd aan te raden. Enkele mogelijke oorzaken voor de plotselinge haaruitval zijn: Stress en spanningen Verkeerde voeding Allergische reactie Hormonale problemen Verkeerde vachtverzorging

Bronnen:
http://www.puppyplaats.nl/honden-tip/91/Ho...

ik heb zelf ook een hond en die verhaard ook ik heb ooit is zoon speciale honden kam gekocht en en dan moet je kammen en komen alle lossen haren er uit ik ben er mee gestopt omdat het best veel werk was want ik heb een grotere hond dan jou

Hij laat zijn wintervacht los. Je kunt hem nu beter kammen met een fijne kam. Ik heb zelf een rottweiler die haart op dit moment ook veel uit daarom kam ik hem nu met een fijne kam het blijkt te werken. Als de lente eraan komt is dit probleem wel over

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100