Wanneer ik lange sokken aan doe en helemaal omhoog op trek en later weer uit doe, doen mijn beenharen zeer. Zijn dit ook werkelijk de haren?

De beenharen hebben dus tijdens het dragen van de sokken 'omhoog' gestaan. Hierdoor voelt dat zeer aan als ik ze weer uit doe. Zijn dat werkelijk de haren die zeer doen of zijn dat juist de haarzakjes of iets heel anders wat ik voel?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja. De haren komen vast te zitten in de stof van de sok. Wanneer je rondloopt krijgen de haren kleine schokjes. En wanneer je ze uit trekt, trek je ook sommige haren mee en de rest krijgt weer een rukje. En daar door zijn ze gevoeliger geworden z en dat voel je.

Je haar is dood materiaal, dus daaraan kun je geen pijn voelen (als dat wel zo was zou je je haar onder verdoving moeten knippen) Maar als ze enige tijd in een bepaalde richting, anders dan de groeirichting hebben gezeten, willen de spiertjes waaraan ze vastzitten weer dat ze hun normale positie innemen. En dat gaat dan even pijn doen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100