Hoe maak je een vetkuif?

Ik wil graag een grote vetkuif (een beetje zoals in Grease zeg maar) maken, hoe kan ik dit het beste doen? Belangrijker nog, wat gebruik ik om het te fixeren? Ik heb haargel, haarwax en haarspray thuis. Liefst wil ik geen extra producten hoeven kopen. Een föhn heb ik ook.

Ik heb vrij lang haar (ook aan de zijkanten) en mijn haar is van nature redelijk vet (na een wasbeurt met shampoo en conditioner is dit verholpen). Verder wil ik niks aan mijn haar knippen (dus niet kort aan de zijkanten).

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.3K

Antwoorden (2)

Achterover kammen.
Beetje opduwen van de achterkant.
Touperen, gel, touperen, haarlak en nog meer van dat soort zooi, dan de buitenkant met de kam eroverheen kammen en weer haarlak.

Enfin, hier is een instructiefilm:
http://www.youtube.com/watch?v=w8gLx_fohbQ

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier is er nog een.
Die is veel leuker:
http://www.youtube.com/watch?v=ndETOmtrZMU
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet met je hoofd naar beneden, je haar in het juiste model kammen, daarna doe je dat nogmaals met je hoofd gewoon omhoog, toupeer vervolgens de onderkant van je haar, doe dit pluk voor pluk, als je gel hebt die hard wordt, smeer je dit, niet te veel, in de bovenlaag van je haar, dus niet waar je getoupeerd hebt, laat dit goed uitharden terwijl je regelmatig je haar in model duwt en doe als laatste een dun laagje lak over je haar, smeer voorzichtig het zichtbare haar in met wax.