Wat voor type huid is dit en hoe kan ik deze best verzorgen?

Als ik heb gedoucht zijn mijn wangen, voorhoofd, kin, huid rondom mijn mond schilferig en de huid aan mijn ogen en ter hoogte van mijn jukbeenderen trekt. Ik kan soms gewoon de velletjes van mijn neus trekken.

Ik heb ook vaak last van puistjes en rode plekjes die niet snel genezen en weggaan.

Mijn huid loopt ook snel rood aan door alcohol, pikant eten, temperatuurwisselingen,...

Ik wil dit gewoon weten omdat dit mij gek maakt en omdat ik mij er niet gemakkelijk door voel en ik wil niet speciaal naar de dermatoloog hiervoor, die raadde mij vorige keer aan om de producten van Avène te gaan gebruiken maarja als man ga ik toch niet elke dag met tientallen crèmes gaan lopen smeren..

Ik ben nog maar 22 jaar, moet ik mij nu al zo gaan bezighouden met zo'n huidverzorging?!

Weet jij het antwoord?

/2500

Hou het simpel. En goedkoop. Bij cremes is het een hoop marketing en weinig inhoud. Koop bij de bv etos een huismerk bodybutter en een huismerk body of gezichtscreme. Voor het slapen gaan smeer je he gezicht in met de butter. Dat sluit het vocht dat in de huid zit in, waardoor het uitdrogen van de huid minder wordt, herhaal dit totdat het schilferen minder wordt/ stopt. De creme gebruik je een klein beetje als je huid na het douchen trekt. Na een tijdje wordt het beter en hoef je het minder te doen.

Eén druppel Bio oil of een huismerk hiervan, bijv. Kruidvat over je gezicht smeren. Het is niet te dik voor rondom de ogen en trekt snel in zodat je huid niet gaat glimmen. 's Avonds voor het slapen gaan of na het douchen iets meer gebruiken. Binnen een week is je huid glad. Daarna naar behoefte herhalen. Toegevoegd na 1 minuut: Je hebt een gemengde, gevoelige huid.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100