Wat voor type huid is dit en hoe kan ik deze best verzorgen?

Als ik heb gedoucht zijn mijn wangen, voorhoofd, kin, huid rondom mijn mond schilferig en de huid aan mijn ogen en ter hoogte van mijn jukbeenderen trekt. Ik kan soms gewoon de velletjes van mijn neus trekken.

Ik heb ook vaak last van puistjes en rode plekjes die niet snel genezen en weggaan.

Mijn huid loopt ook snel rood aan door alcohol, pikant eten, temperatuurwisselingen,...

Ik wil dit gewoon weten omdat dit mij gek maakt en omdat ik mij er niet gemakkelijk door voel en ik wil niet speciaal naar de dermatoloog hiervoor, die raadde mij vorige keer aan om de producten van Avène te gaan gebruiken maarja als man ga ik toch niet elke dag met tientallen crèmes gaan lopen smeren..

Ik ben nog maar 22 jaar, moet ik mij nu al zo gaan bezighouden met zo'n huidverzorging?!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tijdens de winter wordt je huid een stuk droger. Dit komt door de kou, wind, maar ook door de verwarming. Na het douchen voelt je huid ook droger aan omdat vooral heet douchen de huid uitdroogt. Deze kan dan heel erg gaan trekken en jeuken. Hierdoor wordt je huid ook rood en begint te irriteren. Als je een vette creme (zoals vaseline) aanbrengt op je gezicht zullen je puistjes weer erger worden.
Wat ik je wil aanraden is de mannenlijn van Eucerin. Zij hebben een speciale lijn voor de mannenhuid. Zie het linkje hieronder:
http://www.dermapro.nl/eucerin-men-deep-moisture-gezichts-creme.html
Deze crème hoef je alleen maar 's ochtends na het douchen/wassen aan te brengen en beschermt je huid de hele dag. Als je dit een tijdje hebt gedaan zul je merken dat je huid er een stuk rustiger uit ziet. Succes!

Antwoorden (2)

Hou het simpel. En goedkoop. Bij cremes is het een hoop marketing en weinig inhoud.
Koop bij de bv etos een huismerk bodybutter en een huismerk body of gezichtscreme.
Voor het slapen gaan smeer je he gezicht in met de butter. Dat sluit het vocht dat in de huid zit in, waardoor het uitdrogen van de huid minder wordt, herhaal dit totdat het schilferen minder wordt/ stopt.
De creme gebruik je een klein beetje als je huid na het douchen trekt.
Na een tijdje wordt het beter en hoef je het minder te doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gerrit D, bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik ben sinds nieuwjaar gestopt met roken (ik was altijd een gelegenheidsroker, dus meestal in het weekend), ik ben nu al 2 weken bezig met supergezond te leven. Ik eet meer dan 2 stukken fruit per dag, drink pure aloe vera gel, veel groenten, ik overdrijf ook niet met vlees, s'avonds eet ik weinig, ik neem vitamine supplementen van Supradyn en Tonixx.
Ik beweeg regelmatig en ik drink veel water. Ik ga vroeger slapen zodat ik minstens aan mijn 7 uur kom. Ik zie dat mijn huid veel baat heeft bij al de voorgaande zaken. De puistjes zijn al fel verminderd.
Maar ik denk dat mijn huid droog zal blijven niet tegenstaande dat ik zo gezond leef omdat ik elke dag een douche neem.
Ik heb gisteren een hydraterende crème gekocht:
http://www.eau-thermale-avene.be/nl_BE/gelaat/dagelijkse-gelaatsverzorging/hydrance-optimale/hydrance-optimale-uv-rijk Heeft u verder nog tips?
Wat is de beste methode om mij te scheren?
Hoe denkt u over het gebruik van haarshampoo?
Is dat echt nodig die chemische producten want ik merk dat deze je haar ook uitdrogen.. Ik gebruik bijna nooit shampoo en mijn haar voelt beter aan als ik het alleen maar was met water.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hydraterende creme is een marketing term. De huid neemt niets op. Het verliest alleen water. Daarom moet je een vette creme hebben om het water verlies tegen te gaan.
Aan de andere kant al die dure troep kopen is wel weer goed voor de economie. Net als vitamine tabletten. Als je gezond eet zijn die nergens voor nodig.
Eén druppel Bio oil of een huismerk hiervan, bijv. Kruidvat over je gezicht smeren. Het is niet te dik voor rondom de ogen en trekt snel in zodat je huid niet gaat glimmen. 's Avonds voor het slapen gaan of na het douchen iets meer gebruiken. Binnen een week is je huid glad.
Daarna naar behoefte herhalen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je hebt een gemengde, gevoelige huid.