de leeftijd grens ligt wettelijk op 18 jaar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op de site waar je naar verwijst staat: "Wanneer u jonger dan 18 jaar bent, mag u nog geen gebruik maken van zonnebanken. Wetenschappers en huidspecialisten hebben vastgesteld dat het voor jonge mensen beter is wanneer ze niet te veel zonlicht te krijgen (dat geldt ook voor de buitenzon!) Tot het achttiende levensjaar is de huid nog in ontwikkeling waardoor huidschade door eventuele verbranding, het risico vergroot op de ontwikkeling van huidkanker op latere leeftijd.
Als SVZ-lid staat Sun Eclipse volledig achter de regel dat u voorzichtig met uw huid omgaat. De ‘niet onder de achttien’-regel is dan ook, net als andere maatregelen om huidkanker te voorkomen, erg belangrijk." Dat zou dus zelfregulatie zijn op basis van wetenschappelijk onderzoek (en dat is uitstekend), maar dan is het niet wettelijk zo bepaald.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat een onzin, mensen die in warme landen leven zijn heel bruin ae de statistieken tonen dat er weinig kanker is in het land...
Je moet niet alles geloven van wat ze zeggen....
Zon is schadelijker dan de zonnebank, als je het niet te vaak doet is het zelfs gezond voor je huid
Vanaf welke leeftijd mag ik onder de zonnebank?
U mag onder de zonnebank vanaf de leeftijd van 18 jaar.

Dit is een wettelijke vastgestelde leeftijd voor europa. Dus zowel in Nederland als in Belgie geldig. En dit al vanaf 2007.

Nieuwe Wetgeving zonnebanken
Op 22 januari 2007 werd onderstaand advies van de LVD ADCO unaniem aangenomen. Dit advies is op 23 juli 2007 als Europeese wet worden ingevoerd.

http://www.solarmeter.nl/index.php?action=page&group_id=10000001&lang=NL

Onder de 18 jaar is het verboden voor iedereen om onder de zonnebank te gaan!

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=5272
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De reden: onder de 18 jaar ben je veel kwetsbaarder voor de effecten van UV straling. De kans op het krijgen van huidkanker is zeer veel groter. Zonnebanken zijn slecht voor de huid.
Overweeg, hoewel daar misschien ook negatieve effecten aan kleven, lees maar eens wat erin zit en bedenk dat van alles wat je smeert wel wat in het lichaam komt, een zelfbruinende creme als alternatief.