Bij veel mensen kan het laseren niet toegepast worden, oa voor mensen met een donkere huid, voor hen is elektrisch epileren de oplossing.
Elektrisch ontharen is een definitieve vorm van ontharing. Deze methode is met name geschikt voor de kleinere gebieden, zoals bijvoorbeeld de kin, bovenlip en buik. Of voor mensen waarvoor de Elos methode niet geschikt is.
Hoe werkt elektrisch ontharen
- er wordt een heel klein naaldje in het haarzakje gebracht;
- vervolgens wordt er stroom gegeven;
- onder invloed van de gelijkstroom ontstaat er een loog;
- deze vernietigt de haarwortelstructuur;
- bij de wisselstroom onstaat er warmte;
- deze zorgt ervoor dat het gelijkstroom-proces sneller verloopt;
- vervolgens wordt de haarwortel vernietigd en zal hier geen haar meer teruggroeien.

Toegevoegd na 34 minuten:
Er zijn tegenwoordig wel methodes dat mensen met een donkere huid, toch gelaserd kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gaat het bij elektrisch epileren ook definitief weg? Hoe oud moet je daarvoor zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er staat geen leeftijd voor, dus in principe kan het al op jonge leeftijd, van electrisch epileren gaan de haren ook definitief weg en komen na een aantal behandelingen niet meer terug.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het zo dat je bijvoorbeeld ook nog wat zwarte vlekken ziet? Na het electrisch epileren of dat je huid donkerder wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ieder persoon reageert anders op de behandeling, dat je huid er donkerder van wordt heb ik nog nooit gehoord, dus dat denk ik niet. wel kan er irritatie, roodheid en zwelling ontstaan. Deze zijn van tijdelijke aard.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke heel erg bedankt =)

Andere antwoorden (3)

Hallo,
Je kunt het laten laseren bij de schoonheidsspecialiste of er voor kiezen om het zelf te doen met een laser voor thuis (philips heeft zo eentje).
De laser brengt de haartjes in slaapstand, hij maakt ze niet dood, dus er is een kleine kans dat ze er toch weer doorheen komen. Als je dat apparaat voor thuis gebruikt, kun je dat makkelijker verhelpen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb jijzelf misschien ervaring met zo´n philips apparaat?
dat kan o.a. met laseren, daarvoor moet je naar een speciale schoonheidssalon, die gespecialiseerd is in lasertechnieken.
ik heb me laten vertellen dat je een plek 3 à 4 keer moet laten behandelen voordat het effect blijvend is.
ik ben zelf ook nieuwsgierig, maar ik weet de prijzen niet, daar moet je voor sparen zal ik maar zeggen :)

uit de bron:
Laser: Bij de laser methode wordt licht op een bepaalde golflengte naar de huid gestuurd, waarbij het zich richt op donkerdere gebieden (bijvoorbeeld het pigment in het haar). De pigmentencellen in de haarwortels kunnen rood licht erg goed absorberen. Door deze cellen met een zeer intense hoeveelheid rood licht te beschijnen, zullen ze zo warm worden, dat de haarzakjes verbranden, waardoor er geen nieuwe haren meer uit kunnen groeien. Het is niet voor iedereen geschikt. etc.

Flitslamp: De flitslamp werkt in principe exact hetzelfde als de laser, met dat verschil dat het volle lichtspectrum (niet samenhangend) en de laag bereik infrarood straling wordt gefilterd om uitsluitend bepaalde golflengten door te laten. En ook hier melden mensen langdurig of permanent van het ongewenste haar af te zijn. Voor de selectie gelden dezelfde regels als bij laser behandeling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, ik heb 6 behandelingen gehad en het groeit als nooit tevoren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nou, daar gaat weer "waarheid" die verkocht wordt door ondernemers en ik was al aan het sparen ! :)
maar @stippel, ik had een kennis met baardgroei als een man en zij is toen onder behandeling gegaan ( weet de finesses niet meer helaas, het is 25.jaar geleden..., ) met een zeer fraai resultaat.
echter, weet ik zeker, was dat niet bij een winkel. maar (via de ziektekostenverzekering) door en bij de dermatoloog natuurlijk en in hoeverre verschilt een apparaat bij een dermatoloog/ arts/ ziekenhuis van een mevrouw/ winkel/ schoonheidsspecialiste ?
ik zou dat niet weten, nee.
je kunt electrisch epileren. Dan worden de hartjes een voor een uitgetrokken en haarzakje kapot gemaakt. kan even duren voor alles echt weg is. Of laseren. Dat laatste gaat niet goed bij rood en blond haar.
Als je echt last van overbeharing hebt, kun je misschien via de dokter vergoeding krijgen van je verzekering (lees er je verzekering ook op na)