Kan je je haar wassen met water uit de wasdroger?

Ik heb gemerkt dat na een kappers- os sportschool bezoek (met douche!), maar haar veel zachter is en beter valt. Dat komt volgens mij omdat ze waterontharders gebruiken.
Het ligt niet aan de shampoo/conditioner/haarmasker, ik heb alles van alle merken al zo een beetje geprobeerd. Nu is de aanschaf van een waterontharder mij te duur. En het water uit de wasdroger is kalkvrij, vandaar het idee.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat je het wel kunt proberen hoor, het zal geen schade toebrengen, dus ik zou zeggen: probeer het uit!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is wel weinig he, en koud... Ik gebruik het altijd voor mijn strijkijzer.

Antwoorden (3)

Dat is goed te gebruiken daarvoor
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou het niet doen als ik jou was. Kappers hebben allemaal trucjes geleerd, waardoor ze het haar er beter kunnen laten uitzien. Zij weten hoe het haar lekker zacht wordt, omdat ze dat allemaal hebben geleerd. Soms licht het aan het type haar waar de kappers weten wat ze ervoor kunnen doen, dus bijvoorbeeld bij droog haar gebruiken ze wat olie, waardoor je haar er wat minder droog uitziet. Heb je pluizig haar dan gebruiken ze ook een heeel klein beetje olie. Het zijn allemaal trucjes. Het klopt dat sommige kappers niet op de shampoo of conditioner afhangen. Als je bijvoorbeeld zachter haar wilt hebben dan kun je wat minder shampoo gebruiken en meer conditioner,het aantal wasbeurten beperken of geen heet water, maar lauw water gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou het kunnen gebruiken, maar er kan pluis in het water zitten(hele fijne stof) dit kan je haar weer extra statisch maken.
Als je het doet, bewaar het water dan gekoeld en niet langer dan een aantal dagen.

Tip voor zachthaar: naspoelen met bruinbier!!!