waarom zouden je nagelriemen teruggeduwd moeten worden?

ik doe het nooit, ben eergisteren voor het eerst naar een nagelstudio geweest voor acrylnagels. Daar werden mijn nagelriemen teruggeduwd en nu is het nog steeds een beetje gevoelig. Ik snap het hele punt niet van het terugduwen, die dingen zitten er toch niet voor niks? De vraag is eigenlijk; is het terugduwen van nagelriemen puur esthetisch of is het beter voor je nagels?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Nou, het is zelfs zo dat als je het niet goed doet dat ernstige gevolgen kan hebben voor de nagelgroei, het kan je nagels ook lelijk maken en de matrix (nagelplaat) beschadigen of ribbels op de nagels doen ontstaan.

Het wordt gewoon mooier gevonden maar als je het voorzichtig doet en op de juiste manier (horizontaal bokkepootje) dan is er niets aan de hand.

Dus ja het is esthetisch en als je het fout doet zelfs slechter voor je nagels.