Hoe krijg je uienlucht uit je vingers, als je als een malle 15 uien hebt staan snijden?

Gisteren heb ik 15 uien staan snijden, en nu heb ik me toch een vieze lucht in mijn vingers. Ik ruik het al op een halve meter afstand.

Hoe krijg ik die ranzige lucht er uit...?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.2K

Antwoorden (4)

Handen wassen met water een zeep, en dan je vingers goed langs de kraan wrijven.
Het metaal neutraliseert de geur.
Langs de wasbak wrijven werkt vaak ook.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Daarmee bereik je hetzelfde resultaat, als met de metalen zeepjes en op een goedkopere manier.
jodyenboyke
11 jaar geleden
+wat een leuke tip, wist ik niet
Wrijf ze eens in met een citroen en laat even intrekken. Dan wassen met water en zeep en wrijf je handen dan eens langs het RVS van je gootsteen. Je hebt ook van die metaalzeepjes, dus dat helpt echt.

Volgende keer dat je weer uien snijdt, was je je handen met zout. Dan heb je er geen last van.
11 jaar geleden
Bij het snijden van knoflook of uien gaan onze handen stinken. De sappen trekken in de huid en de handen ruiken nog lang naar ui of knoflook. Dit is simpel op te lossen door je handen niet met zeep te wassen maar met wat tandpasta. De vieze geur is volledig verdwenen na het wassen met tandpasta.

Toegevoegd na 34 seconden:
http://huis-en-tuin.infonu.nl/huishoudelijk/51939-wat-kun-je-doen-met-tandpasta.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
na het snijden direct zout in je handen strooien en wrijven met je handen, daarna wassen met water en zeep. Kan ook zout met zeep.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies het antwoord wat ik had willen geven want ik doe het zelf ook altijd op die manier( wel eerst mijn handen een beetje vochtig maken voordat ik er zout op doe),ook met knoflook. +