Hoe kan ik op de een of andere manier m'n haar donkerder krijgen?

Mijn haar was heel broos en dun, daarom hebben we het bij de kapper laten knippen tot net over schouders. Nu is het bruin tot bijna zwart aan de bovenkant en lelijk blond aan de onderkant. Het was namelijk blond uit zich zelf en nu is het donker aan het worden. Dit op zich vind ik heel fijn, want blond vind ik niet staan bij mezelf. Maar m'n moeder zegt dat ik het niet mag verven omdat het nog heel kwetsbaar is. Oke vind ik allemaal best, maar hoe krijg ik het donkerder? En zo dat ik m'n moeder overhaal dat het mag?
Schaam me zelf er diep voor, waar ik ook ben en wil er daarom graag een oplossing voor.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

ga naar een goede drogist, die hebben plantaardige haarverf, dat geeft jouw haar naast een donkerder kleur ook een flinke oppepper.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed advies, Rieneke, +! Bij De Tuinen verkopen ze ook verf gemaakt van henna, die is goed voor je haar. En nee,
de andere kleuren hebben absoluut geen roodzweem!
Rieneke1
11 jaar geleden
klopt tacuma, ik gebruik donkerbruin, en idd geen rood te zien.
koop alleen geen hennaplus; ondanks de naam is ook dat chemische troep.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje! Moet nu alleen mijn moeder overhalen dat het echt goed is voor je haar en zo... ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pas wel op als je echte henna wil gaan gebruiken, over henna kun je nooit meer, met een chemische kleuring heenkleuren, je zal de kleuring er dan eerst helemaal uit moeten laten groeien.
Een andere oplossing is: Een uitwasbare kleuring, die trekt niet in je haar, maar legt een laagje om je haar heen, is natuurlijk wel duurder uiteindelijk, omdat je dat vaker aan zal moeten brengen.
Pas bij welk product je kiest op met de kleur, de donkere kleur van je haar zal nog donkerder uit kunnen vallen dan hij nu al is, kleurverschil blijf je zien tussen het donkere en lichte gedeelte.