Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Verandert je kleurentype als je je haar verft?

Ik ben een herfsttype: bruin haar, groene ogen. Kleuren als bruin, brons en mosgroen staan mij het best. Stel dat ik mijn haar zou blonderen, verandert dit dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
850

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Nee. Je kleurtype heeft meer met de kleuren van je huid te maken.
Eigenlijk je ondertonen. Deze zijn het beste waar te nemen aan de binnenkant van.je pols. Je 'type' verandert niet door haarverf of een zonnebankje o.i.d..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt. En eigenlijk zou je zelfs bij het verven van je haar rekening moeten houden met je 'kleurtype'; sommige tinten kunnen je wel helemaal niet staan of flets of roze maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat Marleen zegt klopt ook. Lang niet alle haarkleuren zullen je staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook een goeie om rekening mee te houden. Had ik nog niet aan gedacht!
Nee, want je huid en ogen blijven hetzelfde. Waarschijnlijk veranderen je kleuren wel iets, maar je gaat toch merken dat bepaalde dingen van het kleurtype bij blond toch net niet passen, omdat je huid en ogen daar niet mee overeenkomen.
(Lees meer...)
Ritsuka
11 jaar geleden
Mijn advies is om het dichtste bij je haarkleur te blijven. Hou je haarkleur in ieder geval warm van kleur, dan zullen de herfstkleuren je alsnog goed staan en matcht het ook bij je huid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding