als je een snor wilt epileren bij een vrouw, krijg je bij het resultaat rode vlekken terug?

Over snor bij een vrouw? Wat is het resultaat van epileren? En heb je stoppels? Of rode vlekken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (5)

Ik heb geen ervaring met een snor, maar bij epileren in het algemeen blijven er wat rode vlekjes achter die vanzelf na een aantal minuten weer verdwijnen. Dit zal bij een snor niet anders zijn.
Stoppels krijg je hooguit dagen later als de verwijderde haartjes weer gaan groeien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, je krijgt geen stoppels of rode vlekken, het doet een klein beetje zeer maar dat is na een minuut of wat verdwenen. Je moet het wél bijhouden vindt ik persoonlijk. Je krijgt er ook geen dikkere haren voor terug, het blijft zacht lichaamshaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik krijg toch echt tijdelijk een wat rode huid als ik mijn wenkbrauwen epileer....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zal ook bij een snor zijn inderdaad omdat door het epileren de huid wat geïrriteerd raakt en daardoor wat rood wordt.
Hoe lang "tijdelijk" duurt hangt van de gevoeligheid van je huid af. Dat zal dus per persoon verschillen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hangt van het aantal haartjes af die je verwijderd en van de gevoeligheid van je huid. Bij 5 haartjes zal je ongetwijfeld minder huidirritatie overhouden en dus minder roodheid dan bij 100.
De vlekken verdwijnen echter weer, dus zo erg is dat niet. Snorharen lijken me vervelender voor een vrouw.
MissBiggie
11 jaar geleden
Probeer het eerst eens op een plekje waar het niet zo opvalt. En hoe zit het als je je wenkbrauwen epileert? Of doe je dat ook (nog) niet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
grappig die min, ik spreek uit eigen ervaring... jammer hoor
Meestal raakt de huid wat geïrriteerd na het epileren van het stukje huid tussen neus en bovenlip, ook als je geregeld epileert. De ene huid is gevoeliger dan de andere. Meestal verdwijnen de rode plekjes al na een paar minuutjes.
Het beste is het, om de huid tevoren wat te verwarmen (washandje met warm water) en dan de haartjes met de haarrichting mee eruit te trekken.
Stoppels krijg je na een poosje, als de haartjes weer aangroeien. Dus dan weer epileren op bovenstaande manier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is bij elke vrouw verschillend, de een heeft er wel last, van de ander niet. Ik heb er zelf (helaas) wel last van. Ik zou je trouwens epileren niet aanraden, een ontharingscrème is veel makkelijker omdat het alle haartjes tegelijk aanpakt en het niet pijnlijk is. Zelf vind ik de Silx ontharingscrème heel erg goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik zou geen ontharingscreme gebruiken dit breekt de haartjes af een daardoor groeien ze dikken terug ! resultaat je krijg dan een echt snor ! het beste is harsen bij een schoonheidsspecialist. ook kan je het zelf harsen het moet wel vloeibare hars zijn. harsen word vaak gezien als iets wat heel erg pijn doet maar op de bovenlip valt dat mee natuurlijk is dat voor iedereen anders. met harsen krijg je minder haar groei terug en de haartjes worden dunner.