hoe laat je grote poriën kleiner worden?

ik heb vrij grote poriën in de T-zone. vooral rond mijn neus en op mijn voorhoofd. ik wil hier heel graag vanaf maar ik weet echt niet wat ik er mee moet! ik ben een meisje van 16 dus liefst wil ik een oplossing die niet al te duur is. ik heb ook enkele kleine littekentjes op mijn voorhoofd van de puisten die ik heb uitgedrukt. is er misschien iemand die daar ook een oplossing voor heeft?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Wat je dus niet moet doen is grote poriën met agressieve producten te lijf gaan. Maar wat kun je dan wel doen? Allereerst is het van belang dat je je huid goed schoonhoudt. Gebruik daarvoor milde producten die geschikt zijn voor jouw huidtype. Het reinigen van je huid is een van de peilers van een gezonde en mooie huid. Sla daarom nooit een avond over maar maak er een ritueel van dat je dag in, dag uit volgt. Door je huid goed te reinigen, voorkom je dat vuil zich in de poriën ophoopt en de poriën vergroot. Tot je schoonheidsritueel behoort ook een scrub, ongeveer één keer per week. Verder heeft een huid met grote poriën baat bij een kleimasker met een adstringerende (samentrekkende) werking. Ook poriereinigende strips (neusstrips, strips voor het voorhoofd en de kin) kunnen helpen om de huid schoon te houden en de poriën diep en grondig te reinigen.

Hydrateren
Verder is het van belang dat je je huid goed hydrateert. Gebruik in geval van grote poriën niet al te vette crèmes. Zoals gezegd komen grote poriën juist bij een vettige huid voor. Gebruik je op een dergelijke huid vette crèmes dan vererger je het probleem. Je kunt daarom voor de t-zone het beste een lichte, vochtinbrengende crème gebruiken. Je kunt ook proberen deze zone een tijdje niet met een crème te behandelen. De talgklieren zorgen voor voldoende talg om de huid vet te houden en daarmee te beschermen tegen invloeden van buitenaf. De huid even met rust laten kan dus voor verbetering zorgen.
Voor de littekentjes zou ik slakkenslijmgel gebruiken te koop bij de Action
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Superplus!!!