Hoe komt het dat mijn donkere kringen glimmen als ik make-up op doe?

Als ik er make-up of een crèmetje op doe gaan mijn donkere kringen glimmen. Dit is echt vervelend want je ziet het al erg bij mij maar als ik er make-up over doe alleen maar erger. Hoe komt dit, dit is niet bij de rest van mijn huid.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Een product tegen donkere kringen bevat vaak lichreflecterende deeltjes, die ervoor zorgen dat ze minder opvallen. Ik kan me voorstellen, dat als je erop let, dat het je stoort.
Anderen kijken vanaf een andere afstand naar jou, waardoor zij het niet als glimmend ervaren.
Als je er erg veel last van hebt, kun je het matteren, maar dan is je 'effect' ook weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik had hetzelfde probleem. Gebruik je al matterende poeder nadat je al je gezichtsmakeup hebt aangebracht? Des noods paar keer per dag bijwerken. Hielp enorm bij mij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een product waarmee ik hele goede resultaten haal is de compact neutralizer van Make-up Studio.
In tegenstelling tot de meeste producten om wallen en kringen ronde de ogen te camoufleren, werkt deze matterend. Voor de ogen zul je blue 1 of 2 nodig zijn.

Het is gemakkelijk op te brengen met je vingers en kan met of zonder foundation worden gebruikt. De mensen die in mijn visagistenstoel het hebben gebrukt waren zeer content.

http://www.visagiepro.nl/80-Camouflage/81-Neutralizers/Make-up-Studio-Compact-Neutralizer-2ml.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Persoonlijk gebruik ik het Concealer palet van Catrice (lekker budgetproof) en hierboven de prime and fine powder van Catrice (een losse poeder). Door deze poeder aan te brengen, blijft de make-up beter zitten en glimt mijn gezicht niet zo erg. Desnoods moet je je make-up meerdere keren per dag bijwerken.