Kan je je haar bleken met bleekmiddel voor sanitair?

Niet dat ik het van plan ben maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar dat soort dingen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
19.1K

Antwoorden (6)

Nee, dat lijkt me niet slim! In bleekmiddel voor sanitair kunnen allerlei chemische stoffen zitten zoals natriumperoxide. Wanneer je met deze stof in aanraking komt, kun je ernstige klachen aan de luchtwegen krijgen en nog meer dingen die je niet graag wilt hebben.

Toegevoegd na 18 seconden:
klachen = klachten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wellicht dat je haar ervan verbleekt, echter op de verpakking staat vaak duidelijk vermeld; niet inademen en contact met de huid vermijden. Bij het bleken van je haar is inademing en contact met de huid onvermijdelijk. Dus de gevolgen kunnen vergaand zijn. Niet proberen is mijn advies ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee niet doen, kijk maar de waarschuwingstekst, gewoon je haar blkeken met kamiliethee, dat is veilig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee,dat is zelfs gevaarlijk!
Je kan ademhalingsklachten krijgen als je het echt inademt,het is een bijtende stof en mag ook niet op je huid terecht komen en zeker niet op je gevoelige hoofdhuid.
Moet je voorstellen dat er iets in je ogen terecht komt als je zoiets probeert,dat is nog gevaarlijker.
Ik denk dat de kans groot is dat je haar ernstig beschadigd,uitvalt en dat je er een soort brandplekken aan over houd.
Ik heb eens een shirt in de bleekwater gezet omdat er een vlek inzat die er niet uitging.
Toen ik het uit de emmer haalde waar ik het in had gezet zaten er gaten in.
Lijkt mij duidelijk.
Zou een slecht idee zijn dus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
niet doen ,ga aub naar de kapper
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je haar wordt wel bleeker, maar bel voor gebruik alvast een ambulance.