Hoe zorg ik ervoor dat mijn krullen lang blijven zitten?

Ik gebruik krulspelden maar vaak gaat mijn krul er heel snel uit, hoe zorg ik ervoor dat die echt lang blijven zitten?

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik heb heel dun haar misschien dat het daarom ook minder blijft zitten

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.9K

Antwoorden (3)

Doe op je nog handdoekdroge haar, ouderwetse haarversteviging, bestaat nog van oa Junior, dat is een vloeibare versteviging, zet dan je krullers in, neem smalle stroken haar per krulspeld, zodat de krulspeld niet te vol haar zit en ga bij voorkeur onder de droogkap zitten totdat je haar droog is, met de fohn gaat dat ook, maar dat duurt langer, laat je haar daarna met de krulspelden erin, afkoelen, haal daarna de krulspelden er voorzichtig uit en breng je haar in model, fixeer het resultaat met een stevige haarspray, Elnett bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar kan je die haarversteviging kopen dan ? En welk merk is heel goed ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij DA, Etos of Kruidvat, er is niet veel keus in, het merk dat ik weet is Junior.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dan moet ik gewoon haarspray hebben ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar neem wel de sterke of extra sterke variant.
Hoi little diva,

Ik kan je wat tips geven!
Ik had zelf ook dun en heel stijl haar waar ik geen krul in kreeg, maar ben er achter gekomen dat ik veel dingen verkeerd deed voor mijn haar type.

1. Gebruik een shampoo zonder siliconen. Silicone is een synthetisch product die in veel shampoos zitten, het legt een plastic laagje op je haar om het haar te glad te maken, daarnaast verstikt je haar en droogt uit, en verzwaart het haar zodat als je een krul er in wil zetten, dat de krul een half uur later weer verdwenen is.. Ook haar spay zonder silicone gebruiken .

2 crème spoeling, heel weinig en alleen in je lengtes en punten .. En heel goed uitspoelen zodat er geen product in je haar blijft zitten.

3. Bescherm je haar!!! Met een lichte verzorging wat niet verzwaard,

4 droog je haar goed! Als er nog vocht in je haar zit krijg je geen krullen .. Tip als je denkt dat het droog is controleer het na om je haardroger op een koude stand te zetten en door je haar te blazen, voel met droge handen of er bepaalden plekken koud aanvoelen.. Zo
ja daar is het nog vochtig.

4. Spray je haar in met haarspray voordat je gaat krullen. Let op heel licht sprayen ,

5. De krullers goed laten afkoelen tot ze weer koud zijn, als je een krultang gebruikt de krul laten afkoelen..

6. Nog eens je krullen sprayen met haar spray, laten drogen.

Ik zelf heb geen dun haar meer en zet vaak krullen die nu 2 of zelfs 3 dagen blijven zitten, ik gebruik Kerastase en dan voor dun haar. Zit geen alcohol of silicone in ( alcohol droogt je haar uit )

Tip, als je krullen heb en je wil gaan slapen, hang onderste boven met je hoofd pak je haar bij elkaar op je hoofd en doe er een grote stoffen elastiek in je haar .. Niet een met een ijzertje of dunnetjes meet een grote stoffen die andere breken je haar. En nooit te strak binden .. Succes hoop dat je er wat aan hebt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan dat je de krullers in doet in nat haar. Voordat je je krullers in doet moet je wat krul mouse verspreiden in je haar. Dan doe je je krullers in. Als je ze hebt uit gedaan, moet je meteen wat haarspray indoen. Als het goed is blijft het dan langer zitten :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan? Je kan krullers beter in schoon, door haar doen, anders moet je wachten tot je natte haar helemaal droog is, dat duurt heel lang. Als je de krullers in droog haar doet, hoef je in principe alleen maar te wachten tot de krullers volledig zijn afgekoeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hoor Burtie,rollers hoor je juist in nat/handdoekdroog haar te doen net zoals de kapper het doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, je moet ze altijd in nat haar doen, en als je het feunt is het zo droog.