Soms zie je tattoo's van Zwaluwen met de ene zn oog dicht en de andere zn oog open. Wat is hier de betekenis achter?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Deze tattoo komt vooral van vroeger van de zeelieden:

De zwaluw tatoeage is vooral bekend van zeelui die deze tatoeage droegen. Wanneer je verdwaald was op zee en een zwaluw zag wist je dat je dicht bij de kust was, door de zwaluw te volgen kwamen de zeelieden weer in veiligheid of thuis. De betekenis van de tattoo was dus vooral dat je altijd weer veilig thuis kwam.

Andere betekenissen die nu gangbaar zijn zijn

- Sommige mensen laten een zwaluw tatoeëren na het verlies van een dierbare
- Het symbool van vrijheid

Veder maken de ogen van de zwaluw niet echt uit het is maar hoe je het zelf het mooiste vind :))