hoe maak je het kapsel waarbij je haar los zit maar van het bovenste laagje een knotje wordt gemaakt?

En daar vooral: hoe word dit knotje dus gemaakt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

-Trek een scheiding over je achterhoofd (horizontaal: van oor tot oor).
-Verdeel je haar in twee delen: boven de scheiding en onder de scheiding.
-Het haar onder de scheiding laat je gewoon loshangen (voor het gemak zou je het even kunnen vastzetten met een elastiekje of speldjes. Niet vergeten dit na de laatste stap los te maken!).
-Van het gedeelte boven de scheiding maak je een knotje. Pak het haar, trek het naar achteren (hoger als je de knot hoog wil en lager als je de knot laag wil) en draai de lok om zichzelf heen tot het een knotje wordt, zet vervolgens vast met een elastiekje. Als je dit lastig vindt, kan je van het haar boven de scheiding ook eerst een staartje maken met een elastiekje en vervolgens de haarstreng/lok draaien en om zichzelf heen wikkelen (daarna weer vastzetten).

Bij dit kapsel geldt eigenlijk: hoe slordiger hoe beter, dus het kan haast niet misgaan. Succes!