Kan ik mijn blond geverfde haar nog een tint lichter verven?

"Ik heb van nature donker blond haar, tijd terug heb ik het bruin geverfd, nu was ik dat een maand geleden zat en heb ik er een pot blonde verf over heen gegooit. Bij mijn uitgroei pakte het goed maar mijn ooit eerdere geverfde haar pakte het minder, het werd maar ietsjes lichter.

Nu is mijn haar donker blond maar ik wil het dus nog lichter. Ik denk eraan om de nummer 11.0 van kruidvat eigen merk erin te doen.

Maar nu is mijn vraag dus; Pakt mijn haar die kleur wel, toen ik het van bruin naar blond deed pakte het maar een klein beetje dus ik ben bang dat het weg gegooid geld word."

Toegevoegd na 23 uur:
Dingen als, ga naar de kapper heb ik niets aan omdat ik daar 1. geen geld voor heb en 2. dat kan ik zelf ook verzinnen ik zoek juist een andere oplossing.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.2K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik heb slechte ervaringen met huismerk verf, zowel kruidvat, als etos. Ze pakken niet goed, en de blonderingen al helemaal niet. Beter pak je die van Schwarzkopf (blauwe doosje) die pakt wel goed. Hij is wat duurder (tussen €10,- en €12,-), maar ja, 2 keer etos of kruidvat is net zo duur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Blauwe doosje van Schwarzkopf? volgensmij heeft Schwarzkopf meerdere blauwe doosjes ha!
Iets specifieker aub?
HeerVoldemort
11 jaar geleden
:-D ja je hebt gelijk. Er is een blonde serie van Schwarzkopf. Deze hebben blauwe met gele doosjes.
http://www.haarcentrum.nl/tags/schwarzkopf-blonde/
deze bedoel ik dan.
Ik heb de super intensive blonde, maar wellicht wil jij het wat donkerder. Je moet dus even op de verpakking kijken wat jij het liefste wilt.
Maar deze werken naar mijn mening het beste.

Het beste antwoord

Ga liever naar de kapper toe :) Die kan het bleken en dan de juiste kleur erin doen.. denk dat dat de enige optie is die echt werkt. Kost wel ff wat meer maar ik denk dat de verf van het kruidvat nu echt geen wonder zal verrichten en je dus weer hetzelfde verhaal krijgt want donker geverfd haar werkt niet snel mee:( ( helemaal niet als je een aantal tinten lichter wilt)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ook nu zal het niet veel lichter worden. Mijn ervaring is dat de kapper dit uiteindelink beter en sneller kan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, op je geverfde haar werkt het niet, je moet daarvoor een ontkleurder hebben en geen verf(spoeling).

Toegevoegd na 22 uur:
Je moet zoals ik al zei ontkleurder hebben, geen haarverf. Ontkleurder kan je bij de drogist ook kopen. Daarna een dagje wachten en dan kan je er een blonde verf oveheen doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bij mij is vaak voorgekomen dat ik mijn haar moest uitbleken. Daarna pakt je haar bijna iedere kleur weer. maar dit kan volgens mij alleen bij de kapper
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een normale haarkleuring, ik denk dat jij die bedoeld, word je haar 1 a 2 tinten lichter, dat is niet veel, je kunt bij de drogisterij ook ontkleuringen kopen en daar de gewenste kleur overheen zetten, ontkleur dan eerst en laat je dan adviseren over welke kleur je kunt nemen, zelf kiezen is haast niet te doen, omdat maar weinig mensen de juiste kleurkennis hebben over haarkleuringen.
Ik zou hiermee niet naar het Kruidvat gaan, maar naar DA of Etos, vraag hier even of er iemand is die je goed kan adviseren, bij het Kruidvat wordt weinig geld uitgegeven aan dit soort scholing, bij Da en Etos doen ze dat wel, daarom is de kans, dat iemand je daar kan adviseren veel groter.