Wat is dit langs mijn nagel? (Zie foto)

Pas geleden toen ik mijn nagel knipte, deed ik het bij 1 vinger te diep waardoor het een beetje pijn deed als ik het aanraakte. De plek werd weer aangegroeid maar doet nog steeds een beetje pijn als ik met mijn andere vinger onder de vinger druk. Vandaag werd ik wakker en zag ik opeens een wit plekje ernaast, wat kan dit zijn? Zie foto

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Zo te zien een beetje ontstoken. Dat witte plekje is een blaasje met pus er in.
Je kunt er met een naald (even ontsmetten in een vlammetje) een klein gaatje in prikken aan het randje, en dan uitduwen met een tissue om de pus eruit te laten komen. Daarna een poosje in heet water met soda of Biotex houden.
Eventueel nog even herhalen, morgen bijvoorbeeld, als het nodig is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als het er omheen fel rood wordt, of als je je koortsig gaat voelen, is het verstandig even naar de huisarts te gaan. Dat duidt op een infectie en dan heb je misschien antibiotica nodig.