Hoe kan ik er ouder uitzien? ( zie uitleg )

Ik ben 25 jaar oud. Ik wordt geschat ongeveer 16 - 18 jaar oud. Maar zou er ongeveer een jaar of 5 bij willen krijgen.
Ik gebruik geen make - up ( omdat ik dan net zo'n opmaak pop ben. En heb ( volgens de kapper ) baby haartjes. Hier moet je je voorstellen dat dit haartjes zijn die heel sprieterig en krullerig alle kanten op staan, aan de zijkant van je hoofd.
Dus als iemand tips heeft, dan hoor ik dit heel erg graag! Ook weet ik helemaal niets, maar dan ook niets van
make - up, etc. dit omdat ik het nog nooit gebruikt heb.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.6K

Antwoorden (6)

Gewoon een beetje mascara? Volwassen kleding? En het ligt er ook aan hoe je je gedraagt. Ben je vrij onzeker? Dan kan je dat uitstralen, waardoor je ook 16 word geschat. Ben je een comfortabeler in je vel word je ook ouder geschat. Heel veel succes

Toegevoegd na 20 uur:
Dus je kan wel winkelbediendes vragen of de kleding leuk is en volwassen uitstraalt. Bij de DA en Douglas kun je een make up advies krijgen, Douglas doet dat gratis heel leuk om te doen, niet zo moeilijk. Wie wil er nou niet verwend worden? Je kan ook altijd nog een vriendin vragen. En onhandig met make up, gewoon heeeeeel veel oefenen, komt het van zelf goed, ik kon eerder geen lijntje op mijn oog doen, nu kan ik het.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ben ook onzeker maar ik word juist ouder geschat
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Volwassen gedrag en kleding laat al een heel andere indruk achter.
Ik had en heb dat ook, ondertussen ben ik 40+ en vind ik het leuk, maar ja, zover ben jij nog niet.
Je kunt aan je (of een andere) kapper vragen, iets aan je haar te veranderen.
Je kunt aan een schoonheidsspecialiste, of bij een goede drogisterij/parfumerie advies vragen over je make-up, vraag dan ook om een proef make-up, dat hoeven echt geen dikke lagen te zijn, gewoon aangeven dat je een natuurlijke look wil.
Als laatste kun je een kledingwinkel zoeken, die voor alle leeftijden leuk is en daar advies over je kleding vragen, dit kan in alle prijsklassen.
Vraag ook iemand je te helpen aan je uitstraling en zelfvertrouwen te werken, in bijna ieder gemeente worden daar cursussen voor gegeven.
Succes en wees trots op je jonge uiterlijk, uiteindelijk heeft het meer voordeel, dan nadeel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ligt aan je make-up of he er als een pop uitziet. Het beste is on een aantal 'basics' te kopen en daarmee aan de slag te gaan. Dus mascara, eyeliner, kohlpotlood en misschien oogschaduw en concealer. Het beste is om niet teveel te gebruiken om een plamuur gezicht te voorkomen, maar wel genoeg voor een mooi resultaat. Je kunt op YouTube zoeken naar make-up tutorials voor tips. Verder kun je je haar stijl maken met een stijltang, of het juist krullen met een krultang. Of maak een staart, knot, vlecht, etc. Ook kun je proberen om op hakken te lopen. Hakken geven je vaak ook meer jaren 'erbij'.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het heeft echt mee te maken met je zelfvertrouwen dat straalt ook heel erg uit, snap je? maar je zou wel een klein beetje make-up kunnen gebruiken daar is niks mee, je kan bijvoorbeeld mascara kunnen gebruiken of foundation, ga meer het natural look van make up op en dan zie je er ook als vrij ouder uit en met je kleren moet je gewoon iets meer volwassen kleren kopen, hoeft niet saai te zijn maar misschien meer blazers, skinny jeans met hakken, rokken, hakken laten je ook stukken ouder uitzien, kijk rond op youtube voor meer advies voor make-up en fashion, hier zijn een paar videos:

http://www.youtube.com/watch?v=7y_y0EYru4I
http://www.youtube.com/watch?v=_YhRmnTi0J4
http://www.youtube.com/watch?v=y9WCGlpLd9Q

of typ gewoon in google in hoe je meer ouder kan uitzien, succes:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Herkenbaar.
Ik ben zelf ook altijd jonger geschat; vroeger vond ik dat vervelend.
Tegenwoordig is het gewoon iets dat bij me hoort en maak ik er gewoon grappen over :-)

Dingen waadoor ik andere mensen vaak ouder vind lijken (anders dan make up), zijn:

- Kort haar of haar "omhoog" (opgestoken of knotje o.i.d)

- Kleding die er niet "jeugdig" uitziet; een beetje zakelijk

- Als je brildragend bent, een beetje "streng" model bril
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Allereerst wil ik je zeggen, dat wat voor tips je ook krijgt; blijf altijd bij jezelf!
Wat een ander van je vindt zegt in de meeste gevallen meer over die persoon, dan als over jou.

Je kunt inderdaad gaan werken met kleding, make-up, houding etc. maar zorg ervoor dat je wel jezelf blijft.

Wat de make-up betreft: Ik nodig je hierbij uit voor een vrijblijvend make-up advies, met een proef make-up.
Ik ga dan kijken hoe je door het versterken van bepaalde details(natuurlijk) in je gelaat we je iets ouder kunnen laten lijk.
(wij zitten in Heerenveen) www.visagiepro.nl

Laat maar weten of dat dat je iets lijkt.