Welk parfum blijft bij de man het meeste hangen?

Ik heb altijd het gevoel dat als ik een luchtje op doe, de geur na een half uur alweer verdwenen is! Iemand suggesties?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.4K

Het beste antwoord

Vaak ruik je een luchtje zelf niet zo snel, maar anderen wel. Als je vervolgens de neiging hebt om wat meer te gebruiken dan normaal, kan je luchtje juist te sterk zijn, terwijl je het zelf niet ruikt. Oppassen dus.

Het kan ook zijn dat je het luchtje niet goed opbrengt: Wanneer je parfum na het opbrengen wrijft (bv de polsen tegen elkaar) dan wrijf je het luchtje kapot. Er blijft dan niet veel van over. Gewoon laten drogen dus, en niet deppen of wrijven.

Ten slotte: Een kruidige mannengeur is over het algemeen wat sterker. Je moet er wel van houden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Roma is een fijn kruidig mannenparfum.
Misschien iets voor jou?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Mijn man heeft diverse geurtjes geprobeerd maar de conclusie is toch dat de wat duurdere merken in de vorm van een eau de toilet het best blijven hangen. Veel beter dan een after shave.
Hij vertrekt namelijk smorgens vroeg naar kantoor en vindt het belangrijk dat wanneer hij in de avonduren thuiskomt dat hij nog lekker ruikt.

Wat bij hem de hele dag blijft hangen is Vetiver van Guerlain. Tevens gebruikt hij nu de Armani sport wat ook de hele dag blijft hangen. Het kost wat maar dan heb je ook wat!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eau de parfums zijn de beste kwaliteit ze hebben de minste alcohol. wet wat duurder maar het gaat langer mee. kijk meer naar de "oudere" parfum huizen, die vertrouw ik meer zoals Guerlain, givenchy, chanel, roger & gallet, CREED!!, ralph lauren en tom ford ook wel, theirry mugler houd ook lang, maar dingen zoals david beckham en Gucci vind ik echt rommel.
en voor wat betreft de geur vind ik dat Amber gewoon heerlijk is en ook super lang houd. het is niet te spicy maar meer een soort zachte musk en toch heel mannelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ruik zelf ook vrij snel (hoor ik geregeld:) ik heb mijn eigen geur gecreeerd, na douchen combinatie van deodorant onder armen borst Playboy new york en denim parfum na scheren op gezicht bllijft wel even hangen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De rode parfum van Joop en Bruth zijn goede geuren die goed blijven hangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Chanel allure au d'toillet blijft bij mij van smorgens tot savonds ruiken kost wel wat maar dan heb je ook wat
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door een geur in laagjes te parfumeren, blijf je'm het langst ruiken. Dat betekent: douchegel, deo, aftershaven én eau de toilette van de zelfde geur gebruiken.
Hoe een geur 'pakt' is voor een groot deel afhankelijk van je huid en zuurgraad. Een gehydrateerde huid (met bodylotion) kan de geur zeker langer vasthouden!
Daarnaast is het van belang om te weten dat je neus (of je hersenen) de geur niet meer als 'onbekend' signaleert, waardoor je het zelf niet meer ruikt. Een nare vergelijking: mensen die naast een kadaverfabriek wonen die ruiken dat op een gegeven moment ook niet meer.
Ter controle kun je het aan iemand vragen, of zij je geur nog wel waarnemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En om antwoord te geven op je vraag: geuren met een spicy ondertoon blijven het langst ruiken; Tomo van Annayake, Pour Homme van Gucci, Code van Armani, Dior Homme Intense etc.
Duur parfum blijft meestal goed hangen. Goedkope parfums velvliegen snel, daarom betaal je er ook weinig voor. Ga naar een goede parfumerie (een echte goeie, en niet zo'n hupsakee-luchtjes-winkel) en laat je adviseren door iemand die er echt iets van weet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien als je het stukje van wiki even leest dat je het beter begrijpt. Maar ik zou voor een geur gaan die je naar 15 minuten ook nog lekker vind ruiken. Want de topnoten die je in een parfum ruikt direct naar het opdoen zijn naar hooguit 10 minuten verdwenen. Wat je dan ruikt zijn de hartnoten. Eigenlijk zijn die veel belangrijker dus, maar krijgen in een parfumerie weinig kans omdat je dan vaak je keus al hebt gemaakt. Welke geur je dan moet kiezen is echt jou eigen smaak volgen. En ook is het zo dat het bij iedereen anders werkt. Zelf valt het me op dat op kleding de geur wel lang blijft hangen. Ik weet niet hoe het bij mannen zit maar bij vrouwen zou ik altijd voor een Eau de parfum gaan. Die ruik je langer dan een Eau de Toilette...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste parfums die lang blijft hangen voor Heren
1. Versace Eros Pour Homme Eau de Parfum
2. Tom Ford Oud Wood Eau de Parfum
3. Giorgio Armani Acqua di Gio
4. Burberry Hero Eau de Toilette
5. Dior Sauvage Eau De Toilette
6. Chanel Bleu de Chanel Eau de Parfum
4 maanden geleden