Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik met crèmes iets doen tegen pigmentvlekjes ('sproeten')?

Een paar vrolijke sproetjes op de wangen zijn nog wel leuk, maar mijn voorhoofd en kaaklijn zitten er ook vol mee. Bovendien beginnen de vlekjes ook op mijn armen en hals te komen. Ik heb een donkere haarkleur en word in de zomer graag lekker bruin (wat lukt op andere plekken als mijn benen en buik), maar o die sproeten in mijn gezicht. Ze worden er nog erger van.

Echt naar de dermatoloog gaan vind ik een beetje overdreven, maar bestaan er (echt werkende!) crèmes om de huid egaler te krijgen? Vooral: wie heeft hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Kijk hier eens even:
http://www.pigmentvlekkeninfo.nl/

Je kunt met wat huismiddeltjes het proberen te verwijderen, zoals karnemelk en citroen (met dat laatste zou ik trouwens oppassen, want het kan ook de huid eromheen 'bleken').
Daarnaast zijn er verschillende cremes die claimen te werken:
Acid A Vit (Tretinoïne). Creme op recept verkrijgbaar. Wordt al sinds 1929 gebruikt bij huidaandoeningen zoals acne. Maar ook voor donkere hardnekkige pigment vlekken. Dit is de meest effectieve creme voor het verwijderen van pigmentvlekken.
Biodermal Pigmentcreme gezicht en hals
De anti pigmentvlekken creme van Biodermal wordt over het algemeen als beste ervaren. Deze creme is speciaal ontworpen voor pigmentvlekken op het gezicht en de hals. De creme moet dagelijks gebruikt worden. De pigmentvlekken nemen al af binnen 4 weken en zijn vaak compleet verdwenen binnen 3 maanden. Zeer effectief!

Op die website staan nog meer merken en soorten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn zusje is erg tevreden over de pigmentvlekkencreme van Biodermal, maar blijft dan ook consequent uit de zon en vermijdt de zonnebank, ze gebruikt wel een zelfbruinende dagcreme en een sunblock als ze naar buiten gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding