Werkt olijfolie tegen een droge, jeukerige hoofdhuid onder de haren?

En zo ja, is het dan gewoon in masseren en laten intrekken (en hoe lang)?

6.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen idee of olijfolie helpt. Zelf gebruik ik Resdan shampoo. (Te koop bij drogist en/of apotheek). Zie www.resdan.nl. Je kunt ook een versie met conditioner kopen als je ook droog haar hebt. Ook heb ik goede ervaringen met http://www.haar-producten.nl/Kerastase--Bain-Riche-Dermo-Calm-p-16491.html. Niet de goedkoopste shampoos, maar per keer heb je erg weinig nodig en je doet er daarom erg lang mee.

Antwoorden (3)

Olijfolie: Na een jaar met een slagveld van een hoofdhuid te hebben rondgelopen en veeel pijn.....heb ik dit toch maar geprobeerd omdat ik werkelijk alles al geprobeerd had. En na 3 x wassen was mijn hoofd schoon .....en mijn haartjes worden er ook lekker zacht van. (Shyra)

http://www.haarweb.nl/forum/archive/index.php/t-6147.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ beter nog om olijfpitolie te nemen, dit is minder vet.
Ik gebruik zelf altijd douche olie van nivea.
Haar nat maken en olie in masseren.
Na een minuut of 5 met lauw water uitspoelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou rozemarijn haarolie nemen, want dat is goed voor de hoofdhuid en rozemarijn ondersteund ook de doorbloeding onder je hoofdhuid. Zit ook geen alcohol in.