Wat voor soort blonde verf is het beste als ik een groene en geel/oranje waas wil voorkomen?

Ik laat mijn haar altijd verven bij de kapper maar ik ben meestal niet tevreden. 9 van de 10 keer is het te geel achtig.. en als ik het richting mijn eigen haarkleur laat verven (donkerblond) ontstaat er al gauw een groene waas.

Nu wil ik het toch een keer zelf weer gaan proberen. Dit heb ik twee jaar terug ook gedaan en toen was het wel naar mijn zin..alleen weet ik dus niet meer welke verf dat was.

Ik heb nu middenblond beige haar (nummer 8) en het valt weer een beetje gelig uit, her en der ook wat donker oranje.

wat is nu het beste om te doen ? Is asblond aan te raden of wordt het dan groenig?
Of is extra licht beige verstandig? Ik wil mijn haar in ieder geval wat lichter hebben dan nu.

Ik ben een beetje aan het kijken naar john frieda haarkleuringen, omdat ik daar veel positieve verhalen over hoor. Ik twijfel nu tussen: 10n (extra light blonde), 10B (extra light beige blonde), 9n (light blonde) of 9a (light ash blonde)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou naar een andere kapper gaan want ze doen iets niet goed met jou kleur haar moet blonderen geen probleem zijn sukses

Antwoorden (3)

Je moet iig geen goudblond nemen, dat is een warme kleur. Je kunt het best een koele kleur nemen, zoals asblond, dan krijg je geen gele/oranje gloed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
M.a.w, ik zou gaan voor light ash blond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar kan het dan niet zo'n groenige waas krijgen? Ik weet dat een groenige waas kan ontstaan als je van licht naar donker verft, maar ik weet niet of dat ook andersom zo kan zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Andersom een groene waas kan niet. Haar wat je lichter kleurt gaat van rood naar oranje naar geel (blond ).Dus als je weer donkerblond wil moet er altijd rood in het produkt zitten om groene waas te voorkomen. Donkerblond is namelijk een " koude " kleur, en daar zit veel blauw in. Geel + blauw wordt dan groen.!
Let bij het kopen van een haarkleuring goed op hoeveel tinten een produkt kan (ont)kleuren.
Nummers t/m 9 kunnen maar 1 tint lichter en nr.10 kan max. 2 tinten lichter op natuurlijk (niet eerder gekleurd ) haar.
Wil je dus blonder , dan moet je kiezen voor nr. 10 .
Let ook op hoe lang het produkt moet inwerken om het gewenste resultaat te bereiken en begin die tijd pas te rekenen als al de verf in het haar zit.
Als je te snel gaat spoelen zit je haar nog in de oranje/geel fase.
As tinten voorkomen rossige gloed.
Is je haar evt toch te geel uitgevallen dan kun je dat enigzins oplossen door zilvershampoo te gebruiken.

Toegevoegd na 8 minuten:
Als je je haar weer donkerblond wilt kleuren dan moet je zorgen dat er een beetje rood inzit. Dus bv koperblond.
Rood en groen neutraliseren elkaar.

Toegevoegd na 9 minuten:
De haarkleuringen van John Frieda zijn trouwens heel fijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de reactie!!
Dan ga ik sowieso voor nummer 10.. alleen weet ik nog niet of ik dan 10B doe of 10N. Op de site van John Frieda staat dat je N moet kiezen als je de gele gloed wilt voorkomen.. maar op het plaatje ziet 10N er juist 'geliger' uit dan 10 B..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga toch maar uit van de site hoor .....wat je op een plaatje ziet is ook maar " ongeveer " de kleur.
Succes
je kunt die geel groene gloed ook neutraliseren met shampoo (thuismerk Kruidvat) voor blond haar, of met een blauwe shampoo (Kruidvat of Schwartzkopff). werkt heel goed als je het 1 x per 2 weken gebruikt.