Is het slecht voor je haar om het elke dag te wassen met shampo ?? ( zie omschrijving )

Ik was het elke dag met shampo omdat het na 1 dag al vet is, en ik gebruik shampo : andrelon voor pluizig en krullend haar. Is deze shampo ook geschikt voor elke dag wassen .? Thnxx

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (7)

Kan je niet beter shampoo voor vet haar gebruiken? Ook van andrelon! Dan hoef je niet dagelijks te wassen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja haar wordt juist vet als je het vaak wast, probeer het wassen te beperken tot een paar keer per week en je zult zien dat het mibder snel vet wordt. Om je vraag te beantwoorden het is verder niet echt schadelijk voor je haar. Het is waarsschijnlijk niet echt goed om deze elke dag te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oei, je geeft je eigen antwoord al.
Haar wordt vet als je het te vaak wast.
Haar moet je maar 2 of 3 keer per week wassen.

Hoe kom je er nou vanaf?

Koop shampoo voor normaal haar, was het 2x achterelkaar goed uit onder de douche, en was het na 3 dagen weer. Als het ondertussen vet is geworden is dat logisch, maar dan moet je maar even een staart in doen.

Als je vet haar kamt, wordt het 'vet' verspreid, dus probeer niet te veel te kammen.

Conditioner is ook vet makend, als je het niet gebruikt, geen probleem, gebruik je het wel? Was het dan heel goed uit!

Nog 1 tip: eindig je douchebeurt met een koude spoeling! Je haarschubben sluiten dan en het 'vet' wordt weggespoelt en niet opgenomen.

Hoop dat het over gaat! Je zult helaas nog wel een paar dagen met vet haar moeten rondlopen, maar minder wassen is écht een goede oplossing!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek in de winkel naar een 'elke dag'-shampoo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die shampoo is wel geschikt om elke dag te gebruiken,
want het is shampoo die dus niet uitdroogt, vooral omdat het voor pluizig (droog) haar is bestemd .
Je kunt echt gewoon elke dag je haar wassen .
Ik doe dat al bijna 50 jaar en mn haar ziet er prima uit !
Nu ik wat ouder word merk ik dat mn haar wat droger wordt en nu sla ik het dus wel af en toe een dagje over.
Dus...niks mis met elke dag wassen en dan maakt het niet uit met welke shampoo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van iedere dag je haar wassen word het zeker vet!! Zeker met de shampoo die jij gebruikt. Beter is om de dag of om de 2 dagen, zo voorkom je uitdroging en vet haar. In het begin zal het wel weer snel vet zijn, maar haar past zich aan en dat zal niet heel lang duren. Voor de tijd dat het erg vettig is tussen de wasbeurten kun je droogshampoo gebruiken, dat geeft ook wat volume. Talkpoeder geeft hetzelfde effect, maar als je bruin haar hebt zie je dit goed. Je kan het ook in een staart dragen of iets anders leuks met je haar doen bijvoorbeeld opsteken of vlechten, ligt eraan hoe lang je haar is. Sowieso geen cremespoeling gebruiken als het niet nodig is, en anders alleen in de punten. Niet teveel borstelen of met je handen door je haar en geen schuim, lak of wax oid gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar dat vandaan komt dat als je vet haar hebt je dat kan verminderen door het minder vaak te wassen weet ik niet. Het idee erachter is dat je talgklieren gaan overproduceren als je je hoofdhuid steeds ontvet.
Maar wat als je talgklieren sowieso overproduceren? Dat gaat niet over met minder wassen.
Aan de talgproductie zelf is van buitenaf niet veel te doen, net zoals je mensen met een droge huid hebt en mensen met een vette huid

toen mijn moeder dementeerde en in het tehuis 2 jaar lang maar 1 keer in de week haar haar gewassen kreeg was het nog net zo vet de dag na het wassen als dat het altijd geweest was toen ze het zelf nog dagelijks waste.

Vandaar dat ik denk dat milde elke dag shampoo een oplossing is om je huid niet teveel te belasten en uitdroging te voorkomen.