hoe krijg ik mijn krultang goed schoon? (haarlakresten)

ik heb zo'n krultang die hete lucht blaast (zoals een fohn) met soort borsteluitsteeksels die je (normaal) ook in kan trekken, maar de warmte komt er niet goed uit en de uitsteeksels gaan er niet in dordat ik het schoonmaken een beetje heb laten verslonzen en er veel haarlak op heb zitten (met af en toe een haar) jammer want het is een perfect ding, dom want ik had het kunnen weten, maar hoe krijg ik die haarlakresten er van af?

Toegevoegd na 1 dag:
er zitten dus luchtgaatjes in dus in het waterzetten/ onder de kraan lijkt me niet wijs, toch is vocht denk ik een goeie dus ga eens wat proberen met een nat doekje er om heen wikkelen en zo "weken".

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.9K

Het beste antwoord

Wassen! Dat is de enige optie. Niet onder de kraan, maar met een doekje. Probeer alle middeltjes, maar kijk ook naar andere reacties
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb er een nat doekje omheen gewikkeld en een uurtje laten "weken"en hij ziet er weer uit als nieuw, snap daarom de minnetjes die je kreeg niet want wat mij betreft een gouden tip, dank je wel!!! zal je ook gelijk een plusje geven;)

Andere antwoorden (2)

Ik zou het eerst eens proberen met een warm sopje, maar kijk wel uit dat het elektrische gedeelte niet nat wordt.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
C+
Als je, net als bij de mijne, het 'rolgedeelte' van het 'machinegedeelte' los kan maken, kan je het in een heet sopje van afwasmiddel leggen.
Ik had in m'n 'kuif' ooit een soort grijze laag van keer op keer haarlak erop, en de kapper zei toen, dat ik m'n kuif met afwasmiddel kon wassen om de lak weg te krijgen uit mijn haar.
Dus zo doe ik het eens in de zoveel tijd ook met het 'hulpstuk' van mijn rolföhn - na zo'n half uurtje weken kan je het met een nagelborsteltje wegborstelen.

Als je het niet los kan maken, zou je het in een oude mok kunnen zetten, en af en toe warm water erbij gieten.