Wat kan ik doen tegen grove neus-poriën?

Ik heb allerlei kleine gaatjes in mijn neus, wat ik heel lelijk vind. Nu vertelde iemand mij laatst dat mijn poriën gewoon te grof zijn, ik vroeg wat ik ertegen kon doen maar dat wist ze niet helaas. Ik moet er wel bijzetten dat mijn huid SUPERgevoelig is, echt uitermate erg!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7K

Het beste antwoord

Als je die zwarte stipjes op je neus bedoelt, kun je een face-strip gebruiken. Je kunt ze kopen bij de kruidvat en etos, waarschijnlijk ook bij een andere drogisterij.

Je doet de strip op je neusje (wel eerst vochtig maken, je neus, niet die strip) en dan goed aandrukken. Na een minuut of 10 kun je 't eraf trekken, en zie je allemaal zwarte stipjes op die strip. Dat zat dus allemaal op je neusje!

Je kunt ook een scrub gebruiken, maar hier heb ik zelf geen ervaring mee.. Je brengt de scrub aan op je huid (ook eerst natmaken) en dan na 10 minuutjes ofzo eraf wassen met lauw water, Vraag erover bij de drogist. =)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Eens met kikie: dit is geen antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het eerste is voor meeëters en haartjes, en de scrub voor verstopte poriën. Als dit geen antwoord is op de vraag, weet ik het ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je advies!! Ik ga het uitproberen, weet je toevallig nog een goede, fijne scrub voor de gevoelige huid, die niet al te duur is?? Nogmaals bedankt voor je tips;)

Andere antwoorden (3)

Je kan ook een keer naar een schoonheidsspecialiste gaan. Die geeft wel een goed advies. Ik ga nu al 20 jaar niet meer, maar vroeger iedere 6 weken. Ik had ook van die porien op mijn neus. Nu ziet alles er, voor mijn leeftijd, rustig uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stoom opent je porien en de warmte maakt de opgehoopte talg die er in zit een beetje zachter, zelf douche ik erg heet, meteen na het stomen gebruik ik een gezicht-scrub die speciaal tegen mee-eters werkt (zelf ben ik erg fan van garnier Pure active, niet te hard scrubben!)
na het scrubben is het wel van belang dat je je gezicht spoelt met wat kouder water(om de inmiddels gereinigde porieen weer te sluiten) na het douchen een lekkere dagcreme die past bij jou huidtype.

Ik ben zelf ook overtuigd van de werking van Estee Lauder's Idealist Pore Minimizing Skin Refinisher, ik gebruik het voordat ik mijn dagcreme opsmeer, het is echter niet goedkoop, ook niet zomaar prijzig, eerder poepieduur, maar het werkt wel geweldig!
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Superbedankt!! Ik ga het meteen uitproberen, alleen dat Estee Lauder spul is toch iets te duur...;) heel erg bedankt dus;)
Als bovenstaande adviezen niet helpen kan je doorgaan voor het echte werk. Kijk maar eens bij ZBC Multicare waar ze met lasers je poriën verkleinen.