Hoe zou het komen, als je een geurtje koopt, dat je er een paar dagen later aangewend ben? Je ruikt het dan bijna niet meer

12 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
12 jaar geleden
Andere mensen nog wel hoor, dus niet te veel opspuiten

Het beste antwoord

Dat mechanisme is zoals je zelf al zegt: gewenning.

Dit doet je lichaam met alles, om te voorkomen dat je continue teveel prikkels krijgt.
Want je hersenen kunnen niet alle prikkels tegelijk verwerken, ten alle tijde van je leven.

Veranderingen zijn voor je 'overleving' veel belangrijker.
( denk aan de geur van vuur)

Dus ook al is het geurtje wel continue aanwezig, je neemt het niet meer waar.

Het zelfde geldt bijvoorbeeld voor pijn en geluid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Precies wat je zegt. Je raakt eraan gewend. Het is niet nieuw dus het valt je ook niet op.