Hoe voorkom ik dat ik zweet aan mijn rug?

Ik doe heel veel om te voorkomen dat ik na 8 uur op school zitten niet stink naar zweet. Het grootste deel kan ik oplossen door deo te gebruiken, dagelijks te douchen, een extra hemdje mee te nemen en die dan wisselen eens aangekomen, dagelijks een vers hemdje/t-shirt.

Het grootste probleem zit hem nu aan mijn rug. Ik zweet daar echt enorm veel om een of andere reden. Maar ik kan daar toch moeilijk deo op spuiten/rollen? Of ik nu een rugzak draag of niet maakt amper uit. Zweten doe ik toch en mijn rugzak weegt amper iets.

Door het zweten heb ik ook puistjes op mijn rug, niets ernstig maar toch een onaangenaam bijeffect.

Ik zoek dus eigenlijk een middel om het zweten te verminderen over het algemeen of een trucje zodat ik niet meer zweet aan mijn rug.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik weet dat het normaal niet stinkt enzo, maar ik krijg het toch soms te horen. En natuurlijk is dat niet zo prettig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
23K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoeft je geen zorgen te maken, als je gewoon elke dag een schoon shirt aan doet dan zul je niet stinken, rugzweet stinkt nl niet. Een absorberend hemd onder je overshirt kan ook al een hoop opvangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb inmiddels (ik heb daar ook last van) een hemd met mauwtjes dat is ook voor de rug, want die bedekt de hele rug (dus niet alleen voor oksels)

Het beste antwoord

Er bestaat van Deoleen een creme, die je op je rug zou kunnen (laten) smeren. Dit werkt zo'n 24 uur, ook na douchen of zwemmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Probeer het ens met Zwitzal babypoeder.
Klinkt raar maar het werkt prima.
12 jaar geleden
Gebruik een sterke anti transpiratie stick en het is gedaan met het zweten aan (of bedoel je op?) je rug. Heb daar positieve (+) ervaringen mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga langs de huisarts en vraag voor een botox behandeling het helpt egt ik heb het ook gedaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat vind ik wat overdreven, er zijn ook mensen die erg anti-botox zijn (ik toevallig)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou hij vraagt toch om een tip en het is helemaal niet overdreven als je zelf niet weet hoe het voelt om overmatig te zweten. Ik zou zeggen kijk maar op www.mauritskliniek.nl
Draag in ieder geval geen synthetische shirts. Met katoen e.d. is er meer ventilatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vers zweet stinkt niet. Als jij iedere dag een douche neemt en schone kleren aantrekt moet je eens nagaan of die lucht niet in je T-shirts en hemdjes zit. Vooral polyester (sportkleding) is berucht. Het is overigens niet aan te raden om iedere dag te douchen omdat je daarmee juist de natuurlijke flora van je huid grondig verstoort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn ouders gingen ook maar één keer per week onder de douche en trokken dan een schone onderbroek aan. Ze hadden dan ook een natuurlijke flora die niet verstoord was.
Als je zweet op je rug, hoort dat niet te stinken. zweet zelf stink eigenlijk ook niet, maar dat komt omdat het met bacterien in contact komt, bv onder je oksel, en daar heb je deo voor. Alleen het lastige van zweet op je rug is dat het er niet echt fris uit ziet vanaft de achterkant