Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe heten die visjes die je droge huid eten?

Als ik wel eens een droge huid hebt of eens te veel zeep gebruik denk ik altijd een die visjes maar hoe heten die?
En kun je ze kopen en hoeveel kosten ze?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die vissen doen niks tegen droge huid.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zijn meerdere soorten visjes die huidschilfertjes eten. De bekendste is de Garra Rufa, die van origine voorkomt in Noord-Turkije, Iran, Irak en Syrië. Deze vis scheidt een enzym uit dat de huid zacht maakt; dat voelt na afloop extra lekker aan.

Je hoeft de visjes niet te kopen. Dat zou ik sowieso niet doen, want je moet goed weten wat je doet om die diertjes een viswaardig bestaan te geven.

In plaats daarvan zou je naar Dr. Fish kunnen gaan - zie de links hieronder. Dr. Fish heeft vestigingen in Amsterdam, Arnhem, Eindhoven en Harderwijk.

Toegevoegd na 2 minuten:
 
Best leuk trouwens, zo'n behandeling. Het kietelt/kriebelt een beetje, maar dat gevoel went snel, en als je je eenmaal ontspant is het erg rustgevend.

Na afloop worden je handen en voeten ingesmeerd met een creme waarin het enzym van de visjes zit. Die creme kunt je trouwens ook kopen. En als je er toch bent, kun je meteen je nagels laten verzorgen en laten lakken in een aantal mooie kleuren.
 
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks!

Andere antwoorden (2)

Het zijn Garra Rufa visjes. Je kunt ze hier kopen:
http://www.garrarufa.nl/garra-rufa-kopen.html

Toegevoegd na 58 seconden:
Maar het gaat hier wel om levende wezens en ik zou er dus goed over nadenken als je ze echt wilt hebben. Deze dieren hebben ook verzorging nodig!

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik hoorde laatst op het nieuws dat die visjes ook ziektes als hepatitis en hiv kunnen verspreiden.
http://www.zita.be/lifestyle/fashion/1542982_peeling-met-vissen-veroorzaakt-infecties.html
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Piranha's schijnen het ook goed te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding