Bestaat er een wimperverf die goed werkt ook zonder "ontwikkelaar"?

Mijn wimpers worden stilaan grijs, dus ik gebruik elke dag mascara. Niet zo handig, ik moet mijn ogen dan zorgvuldig ontschminken maar vooral vergeet ik dat ik die op heb, wrijf in mijn ogen enz.... Ik dacht dan ook aan wimperverf.
Ik zie heel wat wimperverven op internet, maar ik heb een ultra gevoelige huid. Dus ik zou graag een natuurlijke (zwarte) wimperverf gebruiken. Maar bij de "sensitive" verf die ik vind, moet ik ook nog een ontwikkelaar kopen en daar heb ik al vaak allergisch op gereageerd. Bovendien is dat blijkbaar geen garantie : ik las meerdere negatieve reviews, dat die verf ook niet mét ontwikkelaar houdt.
Dus ik zou gewoon een natuurlijke zwarte wimperverf willen vinden (online of live) uit één tube of pot of... die ik kan opbrengen en die ook houdt zonder ontwikkelaar. Het geeft niet voor me als ik die dan wat vaker moet opbrengen, het is toch al een stuk makkelijker dan mascara.
Bestaat dit en zo ja, wat zijn de ervaringen?

een jaar geleden
1.7K
SimonV
een jaar geleden
Ik vrees dat je echt een ontwikkelaar nodig hebt. Anders dringt de kleurstof niet door de haarschacht hetgeen resulteert in een vlekkerige kleuring. Bovendien zal de kleurstof snel weer verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Dus zeg ik, accepteer zoals je bent. Naturel is vaak mooier.
liveisgreat
een jaar geleden
DWL. Dit gaat maar gedeeltelijk op. Ik doe fitness en let op mijn eten ipv de accepteren dat ik anders wellicht - zoals vele familieleden - overgewicht krijg. En ik wil eruit zien zoals ik me voel. Plus... grijze wimpers met donkerbruine ogen, echt niet hoor.
liveisgreat
een jaar geleden
Simon V, oei dan moet ik toch nog iets anders uitvinden om erop te doen. Mijn wenkbrauwen doe ik met natuurlijke henna kleurverf (die ik ook voor mijn haar gebruik) maar vlak aan mijn ogen dat is nog iets anders....
SimonV
een jaar geleden
Lukt het je de situatie te accepteren? Dan is het probleem opgelost...

Antwoorden (1)

Nee, wimperverf heeft altijd een ontwikkelaar nodig om goed te werken. Zonder ontwikkelaar zal de verf niet goed hechten en zal het resultaat niet langdurig zijn.
9 maanden geleden