Kunnen wenkbrauwen geverfd worden met gewone haarverf?

(van de groothandel; niet de kant en klare haarverf)

Wenkbrauwverf blijft maximaal 2 weken zichtbaar, terwijl (hoofd-)haarverf permanent is nl.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Niet doen, omdat de haarverf langer in moet werken en in de meeste gevallen meer chemische middelen bevat dan de wenkbrauwverf, kunnen zowel je huid als je ogen geïrriteerd raken door het verven.

Antwoorden (2)

Ja het kan. Eerst mogelijk wat crème rond de wenkbrauw smeren. ( vaseline ) pas op met spetteren voor de ogen . Haren van de wenkbrauwen worden wel donkerder dunner haar . Nee het is niet blijvend haren van wenkbrauwen vallen constant snel uit . Dus een zeer korte groei cycli . Je schiet er dus niet echt veel mee op .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De eerste keus zijn toch de daarvoor bedoelde producten . De samenstelling is vaak beter op het ( vaak zeer fijne wenkbrauw haar afgestemd . Doe het niet bij jezelf met haarverf Oog sluiten :) en dan met wattenstaafje ( mascara borsteltje ) door een handig persoon aan laten brengen. 1,5 of 3 % is vaak meer dan genoeg. En ja hoe dunner de haartjes hoe donkerder de kleur uitvalt hou daar rekening mee met de kleur keuze. En gebruik vaseline overvloedig en NIET de huid alleen de haartjes .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wenkbrauwharen zijn dikker dan hoofdharen, ook vallen zij minder snel uit dan hoofdhaar, een wenkbrauwhaar blijft enige maanden zitten, voordat hij uitvalt.
Dunner haar wordt niet donkerder van dezelfde haarverf dan dikker haar. Poreus en beschadigd haar kan wel donkerder kleuren.
Ook bij de kapperswinkel wordt geadviseerd de wenkbrauwen niet te verven met haarverf, dit omdat de kans op oog- en/of huidirritatie zeer groot is, het gevolg hiervan kan bijvoorbeeld zijn, dat je wazig ziet en zwellingen op de huid krijgt, dit is niet te voorkomen door het gebruik van vaseline.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Beste Crea echt een hoofd haar blijft vaak een jaar of zelfs 6 A 7 jaar zitten daarom kunnen mensen zulk enorm lang haar hebben / tot de heupen kost vaak wel 8 jaar groei . Dan ( bijv ) kleur haar met natuur tint en je zult zien dat de dunste haartjes ( vaak aan de voorkant ) het donkerste pakken . De verklaring : kleur hoogte 4 heeft meer kleur pigmenten dan zeg 8 . Je weet mogelijk dat bijna alle haar kleuren een zelfde basis qua pigmenten hebben ( primaire kleuren , en complementaire kleuren kleuren ster van Oswald ). Stel je voor een groep ( natuur kleur ) pigmenten die een dikke haar moeten kleuren ja dat blijft lichter ja je hebt er dan meer nodig. En ja andersom is dan ook waar . Natuurlijk zijn er veel mensen met dikke wenkbrauw haren maar let op het zijn vaak van die dunne zachte ( katte haartjes ). Ja je hebt gelijk haarverf maar helaas ook wenk Brauw verf kan vreselijke allergieën op wekken met de meest vreselijke gevolgen . Daarom altijd de allergie test . En ja dat doe je makkelijker met haarverf . Ja ik vind originele wenkbrauw of oog haar verf te prefereren . Maar eigenlijk is de truc blijf van de huid af . Ja de huid rond het oog is gevoelig maar kleur die huid ook niet . Ik vind dat je vaak top adviezen geeft over haar kleur maar ik ben het niet ( altijd ) met je eens . Nogmaals neem de proef fijne haartjes worden donkerder haren op het hoofd groeien 1 cm gemiddeld en in een serie die zo 5 jaar groeit dan in rust komt en dan uitvalt . Ja er zijn mensen waar een groei periode is van 9 jaar maar helaas ook groei curves van 3 maanden ja dan schiet je door je series heen met kaalheid tot gevolg .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ps wenkbrauw haartjes hebben maar een aanwezigheid ( groei fase ) van 3 tot 10 weken .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wenkbrauwen vallen sneller uit dan hoofdharen, op dat punt heb je gelijk, mijn excuses. Maar het verven van wenkbrauwen met haarverf kan echt hele vervelende consequenties hebben, haarverf is veel agressiever dan wenkbrauwverf en moet langer intrekken om de kleur tot ontwikkeling te laten komen. Bovendien is het lastig om de huid niet te raken bij het verven van de wenkbrauwen, juist omdat ze zo kort zijn en je met het kwastje al snel de huid raakt.
Het is trouwens ook bij wenkbrauwverf aan te raden een allergietest te doen, dat gaat niets anders dan met haarverf, een klein beetje aanmaken en dat op de binnenkant van je pols smeren, na 24 uur weet je dan of je allergisch bent voor de verf of niet.
Nee dit zou ik zeker niet aanraden...Ik heb van meerdere mensen gehoord dat je echt speciale wenkbrauw verf nodig hebt.