Kun je foundation ophouden in de sauna?

Hai, ik ga binnenkort voor het eerst naar de sauna en ik vraag me af of het heel raar is om een beetje make up op te hebben, ik heb het dan over alleen foundation.
Ik heb namelijk erge last van acne en 'durf' eigenlijk niet zonder foundation op naar buiten...

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.1K
Ritsuka
7 jaar geleden
dat ga je er heel erg afzweten binnen no time. Je kunt het opdoen, maar het is niet goed voor je huid.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als het er af gaat is het niet hygiënisch voor andere sauna gasten.
Rieneke1
7 jaar geleden
Je hoeft niet zonder naar buiten, maar in de sauna zou ik wel even afschminken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je durft niet naar buiten zonder make-up, maar weet je wel dat make-up acne meestal meer laat opvallen? Wat je beter kunt doen, is geen foundation, maar plaatselijk, wat groene poeder (over je neutrale dagcreme), om de rode kleur van de acne te camoufleren (als rood het probleem is). Groene gezichtspoeder is bij iedere drogisterij te koop.
De tips die je al gehad hebt, over make-up in de sauna zijn prima, foundation in de sauna werkt de reinigende werking van de sauna tegen. Niet doen dus.
Sharonves
7 jaar geleden
Misschien een waterproof foundation, en een primer eronder, maar ik zou als ik jou was toch zonder gaan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ook de ingrediënten van waterproof foundation kunnen in de poriën trekken in de sauna, een primer houdt dat niet tegen. Zelfs de dure olievrije waterproof foundations zijn hiervoor niet geschikt en zullen het herstellende effect van de huid in de sauna tegenwerken.

Antwoorden (1)

Alles kan natuurlijk, maar zou het niet willen aanraden. Ik ga zelf regelmatig naar de sauna en draag dan geen make-up. Door de sauna zweet je je foundation er sowieso af, en het is ook niet zo goed voor je huid om je foundation op te houden.