Wat te doen tegen Foundation/make up die er snel af gaat?

Herkennen jullie dat ook dat als je je 's morgens netjes hebt opgemaakt en halverwege de dag lijkt het alsof je nog amper make up op hebt behalve de mascara dan?

Ik gebruik dagcrème en clinique foundation (deze vind ik toch wel het mooiste vn alle foundations) en poeder maar toch halverwege de dag weinig tot niks meer van te zien...

Wie weet wat je daar aan kunt doen??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.5K

Antwoorden (6)

Primer aanbrengen voordat je foundation opdoet. Dit kan je kopen bij drogisterij cosmetica afdeling. Primer houd je make up wat mooier en blijft langer op je gezicht zitten. Zeker de moeite waard om te proberen. Primer is niet heel duur. Ligt natuurlijk aan merk. Ik gebruik die van Rimmel kost 8 euro ongeveer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gebruik een primer die de huid egaliseerde en zorgt dat de make-up langer blijft zitten. Deze is in poeder of crème vorm verkrijgbaar. Je brengt deze na de dagcreme , voordat je je foundation gebruikt, aan.
De kosten van een primer of make up basis is ong. Vanaf 5-10 euro en o.a te koop bij het kruidvat, Hema en Etos

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerst doe je wat primer op (, die kosten meestal tussen de 5 en de 10 euro). Daarna doe je wat finishing setting spray op. Hierdoor blijft je make up ee hele dag zitten!!

Bekijk de link hieronder voor een filmpje waarin uitgelegt word hoe je finishing setting spray moet gebruiken :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een goede basis is maar het halve werk, al visagist gebruik ik eerst een primer of een pre-base. Je kunt hierbij kiezen voor een goedkope(5-15euro) maar die hebben niet dezelfde werking en vooral houdbaarheid als de wat kostbaardere zoals die van Pupa
http://www.pupawinkel.nl/Pupa-Foundation/Pupa-Smoothing-Foundation-Primer.html

Ook een foundation is erg belangrijk, de verschillende soorten en prijsklassen hebben allemaal hun eigen gebreken.
Voor eigenlijk alle make-up producten geld dat goedkoper veelal minder kwaliteit betekent, bij een beroepsvisagist vindt je hooguit de wattenstaafjes van kruidvat.

Bovendien moet je de foundation ook nog eens op de juiste manier aanbrengen, een goede professionele foundation breng ik altijd aan met een goed vochtig sponsje(goedkopere gaan sneller stuk en zuigen zoveel foundation op dat je eigenlijk duurder uit bent.)

Na het aanbrengen van de foundation moet je deze nog afpoederen(uitgezonderd poederfoundation) en even fixeren, zodat deze foundation en poeder mooi samensmelt.
Dit verhoogd ook de houdbaarheid van je make-up.Onder normale omstandigheden doe je dat met met een water in een verstuiver of in een bus, even over het gezicht spuiten en daarna een tiisseu voorzichtig tegen het gezicht drukken.

Voor extremere omstandigheden kun je ook een make-up fixatie product gebruiken, make-up studio heeft een hele goede. Je make-up kan hierdoor beter tegen transpiratie en lichte regen.

Fixer: http://www.visagiepro.nl/121-Verzorging/126-Fixatie/Make-up-Studio-Make-up-Fixer-100-ml.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had dit probleem eerst ook..
Als je er een beetje haarlak over je hele gezicht spuit blijft het de hele dag goed zitten! Als je dit niet fijn vind kun je je kwastje een heeel klein beetje nat maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan er een beetje haarlak overheen spuiten, maar ik weet niet of dit wel zo goed is voor je huid..
Als je onder je foundation een goede primer aanbrengt, zal het goed blijven zitten, dit helpt vaak ook tegen glimmen!
Doe over je foundation een beetje poeder, dit zorgt ook dat het minder glimt, en alles blijft beter zitten!
Verder zou ik zoveel mogelijk waterproof. En misschien ook iets duurdere make-up kopen, die is meestal veel beter dan al die goedkope dingen.
Succes!