Trekt vaseline onder de ogen in of blijft het op de huid?

Ik heb al mijn hele leven last van kringen onder de ogen. Niet van vermoeidheid of stress maar dunne huid onder de ogen. Nu zag ik op internet dat je hyaluronzuur kan inspuite via een kliniek maar ook vaseline onder de ogen.

Nu heb ik dat voor het slapen gedaan en t lijkt iets minder te zijn nu zijn mijn vragen:

1) is dit mogelijk of lijkt het misschien zo door andere belichting?

2) ik zag het vanochtend nog wel glimmen onder de ogen. Als ik de vaseline dan weghaal zou het effect dan ook weggaan of is de vaseline echt ingetrokken?

Bedankt

een jaar geleden
in: Huid
1.5K
TurfGraver
een jaar geleden
Wellicht wel interessant om te lezen voordat je vaseline op je huid smeert:
https://ayuhuid.nl/vaseline-huid-slecht/
tinus1969
een jaar geleden
Pseudo wetenschappelijke site. Vaseline is een erkende medische behandeling van eczeem en drige huid.
Pieterke
een jaar geleden
Vaseline trekt in de huid mits je niet teveel tegelijk smeert. Het helpt uitstekend bij een droge huid en ook bij eczeem.

Antwoorden (1)

Het antwoord is beide. Een deel zal de droge huid intrekken, als je veel smeert blijft het ook op de huid zitten.
Ik zou een beetje experimenteren met veel/weinig vaseline en wel/niet weghalen, en hoe vaak smeren tot je zelf tevreden bent.
een jaar geleden