Hoe kan het dat je voorhuid (man) vast groeit?

Ik ben hier naar benieuwd omdat als je een prince albert hebt/gehad er blijft dus een gaatje open en ik vraag mij af hoe dat kan. Je voorhuid groeit vast als je er niet naar om zou kijken, waarom zou dat gaatje daar dan niet dicht groeien/kleven?

Wat zorgt er voor dat de voorhuid vast groeit? Bacterien? Geen beweging?

Wellicht dat iemand meer informatie heeft ipv wat google je voorschotelt met o.a. vanaf welke leeftijd je je eikel moet schoon houden en wat te doen als je huid vast gegroeid zit...

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Huid
5.2K
nounka
4 jaar geleden
Ik ben geen arts, dus ik kan geen medische toestanden verkondigen. Ik weet dat als je gaatjes vb in je oren laat schieten je ze een lange tijd nooit mag uitdoen of ze groeien op korte tijd weer toe. Als je ze al lang hebt, kan je echter soms maanden zonder oorbellen erin te doen omdat die zijkantjes dan al genezen zijn. Zo redeneer ik toch. Bij lippearcings is dit echter niet, zelfs een deftige tijd die te hebben groeien ze nog snel toe als je ze een keer uit moet doen.
En jij zegt je Albertje blijft ook een gaatje... dan ga ik denken dat dit komt omdat ( net als een lip en in tegenstelling tot je oor ) het gevoelige huid is en misschien dat vochtigheid van omgeving er ook iets mee te maken heeft. Andere lezers, verbeter me of vul aan waar mogelijk...

Antwoorden (1)

Als je geboren wordt, zit de voorhuid vastgekleefd aan de eikel. Ergens tussen je 8ste en 14de jaar gaat je voorhuid vanzelf loszitten. Daarna groeit hij niet meer vast. Je kan natuurlijk
je eikel nooit schoonmaken dan plakt alles wel weer vast.
Als een Prince Albert piercing volledig is genezen, zal er bij het verwijderen van de piercing altijd een gaatje blijven bestaan. Dit gaatje wordt wel steeds kleiner naarmate de piercing er langer uit is. De meeste dragers van een Prince Albert piercing en hun partners ervaren deze piercing als positief op de seksuele beleving.
Toegevoegd op 12 september 2019 14:41: tekst