Zonnebrandcreme
2 el biologische kokosolie

1 el shea butter

1 el avocado olie

1/2 tl sesam olie of tarwekiem olie

1/2 tl aloe vera gel

20 dr. Helichrysum etherische olie

10 dr. Lavendel etherische olie

Of

30 druppels Wortelzaad etherische olie

Laat de kokosolieau bain marie (in een maatbeker of glazen pot in een pan met warm water op laag vuur) smelten. Voeg dan de sheabutter toe en laat dit in de warme kokosolie smelten. daarna de overige ingrediënten toevoegen en heel goed mengen.

Giet de olie in een schoon potje en laat afkoelen. Als je de zonnebrandcreme meeneemt op vakantie naar een warm land zal de olie vloeibaar zijn dus zorg ervoor dat je het potje goed afsluit.