Is het slecht om olie op je huid te smeren als je puisjtes hebt?

Ik bedoel dan argan olie, kokosnootolie en amandelolie.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Huid
1.4K
Ritsuka
6 jaar geleden
Verstopt dat de poriën niet?

Antwoorden (2)

Het hangt er van af. Van olie kan je huid vettig worden , en daardoor kunnen er puistjes ontstaan.Op mijn huid kan daar in tegen prima kokosolie op smeren , zonder dat er puistjes komen. Toch zou ik het afraden om dit te doen. Ik heb trouwens een hele goede zoutkuur tegen puistjes: pak wat zout en doe het in het bakje. Voeg er wat water bij , zodat het een papje word. Smeer het op je puisjes. Het reageerd heel heftig , je huid brand echt. Als het te erg word haal je het er van af. Binnen 2-3 dagen ben jij van je puistjes af !!!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Gebruik nooit producten die bijten, branden of op andere wijze de huid irriteren, ook al denk je dat je hiermee je huidprobleem oplost. Dat het bijt, brandt of irriteert is genoeg om te weten dat dit niet geschikt is voor de huid.
Er zijn producten op de markt tegen acne waarin dode zee zout verwerkt zit, die de huid niet beschadigen en acne tijdelijk verhelpt, deze producten zijn getest voor dit doel en veilig te gebruiken als de bijsluiter zorgvuldig wordt opgevolgd. Keukenzout is hiervoor niet geschikt. Ook zijn er speciaal voor dit doel oliën te koop die acne tijdelijk kan verminderen, meestal op basis van tea tree of lavendel, ook deze zijn veilig te gebruiken mits de gebruiksaanwijzing gevolgd wordt. De meeste andere oliën verwijderen het natuurlijk huidvet, waardoor de huid een seintje krijgt nieuw talg aan te maken. Overtollig vet kun je er wel mee verwijderen, mits de olie na gebruik wordt verwijdert met een milde lotion. Vraag altijd advies aan je huisarts, apotheker of schoonheidsspecialist voor gebruik van andere producten dan de bedoelde producten voor het betreffende huidprobleem.
ik heb ergens gehoord dat olie-olie bestrijdt. Dus ik denk dat het geen kwaad kan maar ik zou het niet te vaak doen en sowieso elke avond je hoofd te reinigen