Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe voorkom ik het overmatig transpireren / zweten?

Al een aantal jaar heb ik hier als 20 jarige veel last van..
Heeft iemand een middel wat dit voorkomt?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Huid
1.6K
fremar
6 jaar geleden
https://www.salusi.nl/hoe-voorkom-je-overmatig-transpireren/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
https://www.startpagina.nl/v/overig/vraag/139799/zweten

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Overmatig transpireren is erg vervelend, maar goed te behandelen. Je kunt hier ook zelf aan bijdragen door ventilerende kleding van katoen of linnen te dragen. Vooral oud zweet dat door lichamelijke inspanning wordt veroorzaakt stinkt door de bacteriën op je lichaam. Door jezelf goed schoon te houden blijf je –ondanks een vochtige plek– in ieder geval fris ruiken.

Wanneer je je lichaam schoonhoudt en veel water drinkt stink je veel minder snel. Voornamelijk emotioneel zweten gebeurt plotseling, dus wanneer je een stressvolle tijd tegemoet gaat kun je hier rekening mee houden. Transpireren door opvliegers tijdens de overgang is niet of nauwelijks te voorkomen. Zorg dat je een extra setje bovenkleding bij je draagt en papieren zakdoekjes bij de hand hebt.
(Lees meer...)
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
@Fremar het gaat om de vraag of je minder kunt zweten. Door de warmte kun je snel overmatig zweten en daar gaat de vraag over. Er zijn namelijk mensen die daar erg veel last van hebben. de vraag gaat niet over oud zweet of stinken
Odaban spray is een sterk geconcentreerde vorm van de anti-transpirende middelen in deodorant en bedoeld tegen overmatig zweten over hele lichaam. Het bevat alleen anti-transpirende middelen en bevat verder geen geur; het is gericht op het voorkomen van zweet. Het is op alcoholbasis, dus niet gebruiken direct na het scheren. Ik heb er goede ervaringen mee. Lichaamsdelen inspuiten, goed laten drogen en een paar dagen effect.

In Nederland is het (bijna) niet bij de drogisterijketens te vinden maar via online drogisten goed verkrijgbaar. Let op dat je de kleine wit met blauwe sprayflesjes koopt. Er zijn namelijk ook grote flessen allesreiniger met dezelfde merknaam.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
Nooit van gehoord @NickBoven goed advies +
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hartelijk dank!
Hallo heb een tijdje ook overmatig last gehad. Geen enkele deo hielp..tot ik begon met Rexona maximum protect..hij werkt voor mij heel goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding