Hoe komt het dat mijn blonde haar een beetje grijs is en als het langer groeit, weer de normale kleur is?

Ik heb licht blond haar en het haar dat nog dicht bij mijn hoofd is ( nog niet zo ver gegroeid ) dat is een beetje grijs maar als het wat langer is gegroeid dan is het wel gewoon mijn normale kleur ik heb hier al een tijdje last van en zou graag willen weten hoe dit komt en wat ik er tegen kan doen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Haar
1.1K

Antwoorden (1)

Het haar wordt grijs, omdat er lucht in de haarvezels zit (in de afbeelding een doorsnede van het haar met luchtbel en lucht in de haarwortel). Deze lucht komt er al in vanaf de haarwortel, dat vanaf de eerste aangroei. Dat het haar daarna op lengte zijn kleur nog heeft komt, omdat het nog de kleurstof heeft (eumelanine), maar op de lange duur zal de lucht vanaf de huid de overhand krijgen.